plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۴۰۳۰

دیدار وزیر خارجه ایران با رییس جمهور سوریه در دمشق

بشار اسد در دیدار با حسین امیر عبداللهیان با تاکید بر اینکه راهبرد آمریکا در منطقه تامین منافع خود، ایجاد تنش و دامن زدن به بحران میان کشورهاست، از ابتکار عمل ایران برای تقویت روابط با کشورهای عربی منطقه استقبال کرد و آن را اقدامی فوق راهبردی توصیف کرد.
دیدار وزیر خارجه ایران با رییس جمهور سوریه در دمشق
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که عصر چهارشنبه در راس هیاتی برای دیدار و گفت و با مقامات سوریه وارد دمشق شده است، روز پنجشنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام های دکتر رئیسی به دکتر بشار اسد، بر دعوت رئیس جمهور کشورمان از ایشان جهت سفر به تهران تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با اسد افزود: در گفتگوهای دیروز انجام شده با نخست وزیر و وزیر خارجه، روند اجرای توافقات دو کشور در سفر رئیس جمهور به دمشق را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادیم و تاکید کردیم که توافقات انجام شده میان دو کشور از جمله اسناد امضا شده در سفر دکتر رئیسی به دمشق با دقت مورد اهتمام، پیگیری و اجرا قرار گیرد.

وی گفت: دولت، ملت و ارتش سوریه یک جنگ جهانی تروریستی علیه خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و اکنون سوریه در بهترین شرایط خود قرار دارد و خوشحالیم که امروز منطقه و جهان متوجه واقعیت و قدرت سوریه شدند، هر چند دشمنان سوریه در تلاش هستند با توسل به تحریم و فشار اقتصادی بر دولت و ملت سوریه، اهداف سیاسی خود در قبال این کشور را دنبال کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران همانطور که در روزهای سخت سوریه در کنار این کشور بود، در شرایط جدید نیز همچنان در کنار سوریه و ملت آن خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم احترام همه طرفها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران در تکمیل روند مبارزه با تروریسم همچنان در کنار سوریه قرار دارد.

امیرعبداللهیان روند روابط ایران و عربستان را در حال پیشرفت توصیف کرد و آن را به نفع دو کشور و کل منطقه دانست. همچنین نسبت به از سرگیری حضور و فعالیت سوریه در اتحادیه عرب و تقوبت روابط سوری - عربی اظهار خرسندی کرد.

اسد: ابتکار ایران برای تقویت روابط با کشورهای عربی اقدامی فوق راهبردی است

بشار اسد نیز در ابتدای این دیدار، پیوستن ایران به گروه بریکس را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و افزود: این امر نشان می دهد که جهان در حال تغییر است و آنچه که ما و شما برای آن ایستادگی کردیم، درست بود.

رییس جمهور سوریه، راهبرد آمریکا در منطقه برای تامین منافع خود را، ایجاد تنش و دامن زدن به بحران میان کشورها و ملت های منطقه اعم از اختلاف افکنی به شیعه و سنی و یا عربی ایرانی دانست و از ابتکار عمل ایران برای تقویت روابط با کشورهای عربی منطقه استقبال کرد و آن را اقدامی فوق راهبردی توصیف کرد.

در این دیدار روند سیاسی تحولات سوریه، روند آستانه، روابط سوریه و اتحادیه عرب، تحولات فلسطین و برخی دیگر از موضوعات مورد اهتمام منطقه ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان، در سفر به سوریه، دیروز نیز با حسین عرنوس نخست وزیر این کشور دیدار و با ابلاغ سلام مخبر معاون اول رئیس جمهور و پیام دعوت ایشان از نخست وزیر سوریه جهت سفر به تهران برای برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون عالی دو کشور، روابط فیمابین را مهم ارزیابی کرد.

حسین امیرعبداللهیان پس از این دیدار، با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز دیدار و سپس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک حضور یافت.

وزیر امور خارجه ایران عصر پنجشنبه دمشق را به مقصد بیروت ترک کرد.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما