plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۳۴۰۱۸

سرنگونی دو پهپاد اوکراینی در شهر تولا در روسیه

در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است که صبح روز 29 اوت (سه شنبه) تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حمله تروریستی توسط دو پهپاد به خاک فدراسیون روسیه خنثی شد.
سرنگونی دو پهپاد اوکراینی در شهر تولا در روسیه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، هواپیماهای بدون سرنشین توسط سامانه‌های پدافند هوایی در حال نگهبانی بر فراز قلمرو منطقه تولا منهدم شدند.

پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که دوشنبه شب، 27 اوت نیروهای پدافند هوایی در حال انجام وظیفه دو پهپاد اوکراینی را در آسمان منطقه بریانسک سرنگون کردند.

نیروهای مسلح اوکراین اخیراً به طور منظم در تلاش برای حمله به بخش مرکزی روسیه با کمک هواپیماهای بدون سرنشین هستند.

روز قبل، پهپادهای اوکراینی در مناطق بلگورود و اورلوف روسیه سرنگون شدند.

گفتنی است، پیشتر کارشناس علوم سیاسی روسیه گفته بود، اوکراین، با حملات پهپادی خود به تأسیسات روسیه، شکست‌ها در جبهه را جبران می‌کند.

شرایط میدان نبرد به سود اوکراین نیست.

اخیراً ارتش روسیه به برخی از اهداف مهم برای کی یف حمله کرده است، بنابراین آنها حداقل به پیروزی های احساسی نیاز دارند.

در این راستا، حمله به مسکو یک پیروزی نمادین و احساسی است که کی یف آن را در داخل کشور خود به عنوان یک برد سریع معرفی می کند.

حملات پهپادی به تأسیسات در پایتخت روسیه و منطقه مسکو از نظر نظامی معنا ندارد، اما از نقطه نظر نمادین از آنها برای "مقادیر تبلیغاتی برای خیرین غربی" استفاده خواهد شد.

در اعلامیه وزارت خارجه روسیه در خصوص حمله پهپادی به پل کریمه آمده بود: "حمله به پل کریمه توسط رژیم کی‌یف انجام شد. این یک رژیم تروریستی است و تمام ویژگی های یک گروه جنایتکار سازمان یافته بین المللی را دارد. تصمیمات توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت مستقیم سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و سیاستمداران اتخاذ می شود. ایالات متحده و بریتانیا یک نهاد دولتی تروریستی را مدیریت می کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، در مورد دخالت احتمالی غرب در حمله تروریستی به پل کریمه گفته بود که کرملین از "هماهنگی عمیق" رژیم کی‌یف با واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی،آگاه است. بنابراین "توهم"ی در این مورد وجود ندارد.

ما به خوبی می دانیم که هماهنگی بین رژیم کی‌یف و واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی و همچنین اتحاد آتلانتیک شمالی چقدر عمیق است. ما به خوبی می دانیم که چه مقدار اطلاعات از اتحاد آتلانتیک شمالی و از واشنگتن بطور مدام در اختیار کی‌یف قرار می گیرد، بنابراین در اینجا هیچ توهمی وجود ندارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما