plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۳۴۰۱۶

دیدار محرمانه فرمانده ارشد اوکراین با افسران عالیرتبه ناتو در خصوص ضد حمله

دفتر رئیس جمهور اوکراین تایید کرد که فرمانده نیروهای مسلح اوکراین چندی پیش دیداری محرمانه را با ژنرال های ناتو داشته است.
دیدار محرمانه فرمانده ارشد اوکراین با افسران عالیرتبه ناتو در خصوص ضد حمله
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، میخائیل پادالیاک مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تایید کرد که والری زالوژنی فرمانده نیروهای مسلح اوکراین در جلسه ای محرمانه با ژنرال های ناتو در مرز این کشور با لهستان شرکت کرده است.

روز شنبه یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابعی که نام آنها فاش نشده است، اعلام کرده بود که هفته گذشته دیدار بین اعضای بلند پایه فرماندهی ناتو، از جمله ژنرال کریستوفر کوالی فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا و دریادار بریتانیایی تونی راداکین، و والری زالوژنی فرمانده نیروهای مسلح اوکراین در مرز این کشور با لهستان برگزار شده است. تاکید شده است که در این دیدار ژنرال های ناتو ممکن است اوکراین را برای تغییر راهبرد جنگی خود در سایه ضد حمله کنده شده خود، متقاعد کرده باشند.

پادالیاک در پخش شبکه تلویزیونی اوکراینی "رادا" اذعان کرد: "این جلسه ای محرمانه بوده است. در مجموع زالوژنی بشکلی پویا و عملا همه روزه با مقامات وزارتخانه های دفاعی و ژنرال های ستاد های کل شرکای ما، در ارتباط می باشد. زیرا لازم است تا اصلاحاتی در خصوص تاکتیک و راهبرد ما در خطوط مقدم و در مورد منابعی که در اختیار داریم، صورت گیرد. باید به شرکا توضیح داده شود که در چه جبهه ای به چه چیزی نیاز داریم و متوجه شویم که آیا می توانیم روی موشک های دور برد بیشتر، تجهیزات زرهی و دفاع ضد هوایی حساب کرده و انتظار آنها را داشته باشیم یا نه".

مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین افزود که زالوژنی غالبا در حال مذاکره با ایالات متحده آمریکا و بریتانیا می باشد، زیرا این دقیقا آنهایی هستند که بهتر از سایرین "می دانند و درک می کنند که چه اتفاقاتی در خطوط مقدم رخ می دهد".

پیشتر روزنامه آمریکایی دیگری خبر داده بود که واشنگتن احتمالا کی یف را متقاعد کرده است که نیروهای ضد حمله خود را بین جبهه های جنوبی و شرقی تقسیم نکند. به گفته این روزنامه، در تاریخ 10 آگوست و در جریان یک تماس ویدئوکنفرانسی، مارک میلی رئیس کمیته مشترک ستاد های کل نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا، دریادار تونی راداکین و ژنرال کریستوفر کوالی، ژنرال زالوژنی را متقاعد کرده اند تا روی یک محور اصلی متمرکز شود.

در 4 ژوئن، کی یف یک ضد حمله را در جهت‌های دونتسک جنوبی، آرتیوموفسک و زاپوروژیه آغاز کرد و تیپ‌های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات خارجی را به نبرد اعزام کرد. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، دشمن نتوانست به هیچ نتیجه ای دست یابد و متصدیان غربی به وضوح از روند "ضد حمله" ناامید شده اند. وزارت دفاع فدراسیون روسیه در تاریخ 4 آگوست اعلام کرد که ارتش اوکراین طی دو ماه ضد حمله خود – ژوئن و ژوئیه- بیش از 43 هزار نیرو و بالای 4.9 هزار فقره تسلیحات خود را از دست داده است.

رسانه های غربی به صورت ویژه به اثرگذاری میادین مین تعبیه شده توسط نظامیان روسیه اشاره می نمایند. در این راستا آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا چندی پیش این دیدگاه را مطرح کرد که ضد حمله اوکراین "در طی ماه های به مراتب بیشتری ادامه خواهد یافت". پس از این بود که واشنگتن بمب های خوشه ای را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داد که به عقیده کارشناسان نمی توانند وضعیت را به شکل قابل توجهی تغییر دهند.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما