plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
کد مطلب : ۲۱۹۲۱

حرکت ناو هواپیمابر فرانسوی به سوی دریای سیاه برای کمک به ناتو

سخنگوی نیروی دریایی فرانسه از اعزام ناو هواپیمابر «شارل دوگل» برای کمک به ناتو و حمایت از متحدان از جمله رومانی و بلغارستان در بحبوحه حمله نظامی روسیه به اوکراین خبر داد.
حرکت ناو هواپیمابر فرانسوی به سوی دریای سیاه برای کمک به ناتو
به گزارش ایصال نیوز، سخنگوی نیروی دریایی فرانسه از عزیمت ناو هواپیمابر «شارل دوگل» برای کمک به ناتو و انجام گشت‌زنی برای حمایت از شرکا و متحدان در بحبوحه درگیری نظامی روسیه با اوکراین خبر داد.

به نوشته وبگاه «نیوال نیوز» یکی از سخنگویان نیروی دریایی فرانسه یکشنبه شب به وقت تهران گفت که ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» و ناو گروه آن که در حال حاضر در شرق دریای مدیترانه به عنوان بخشی از یک ماموریت مستقر هستند، قرار است به ناتو کمک کنند.

نیروی دریایی فرانسه با تغییر ماموریت خود قصد دارد این ناو گروه را عازم دریای سیاه کند. سخنگوی نیروی دریای فرانسه افزود که این ناو گروه البته از دریای سیاه عبور نمی‌کند، اما جنگنده‌ها و هواپیماهای جاسوسی آن وظیفه گشتزنی در آسمان و اطراف دریای سیاه و همچنین پشتیبانی از شرکای منطقه‌ای مانند رومانی و بلغارستان را برعهده خواهند داشت.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که یک فروند شناور انگلیسی نیز روز جمعه برای تقویت ناتو عازم استونی شده است. شناور «اچ ام اس دایموند» انگلیس همراه با بالگردهای تجسسی برای تقویت مواضع ناتو در شرق اروپا عازم استونی می شود.

وزارت دفاع انگلیس همچنین از اعزام شماری از تانک‌ها و خودروهای زرهی خود از آلمان به استونی همراه با پشتیبانی جنگنده‌های تایفون این کشور خبر داده است. انگلیس نوع این تانک‌ها را «چلنجر-۲» اعلام کرده است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که در نشست مجازی سران ناتو در روز جمعه با استقرار ۴۰۰۰۰ نفر از نیروهای ناتو به کشورهای دوست و متحد در شرق اروپا در بحبوحه بیم از اینکه آنها می توانند هدف بعدی روسیه پس از حمله به اوکراین باشند، موافقت کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

به گزارش رویترز نیز حاکی است؛ آمریکا، ژاپن و کشورهای غربی در حمایت از اوکراین و با محکوم کردن تهاجم روسیه، مجموعه تحریم های گسترده ای را علیه مسکو اعلام کردند که به گزارش رویترز باعث سقوط بیش از 31درصدی روبل طی چهار روز شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما