plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹
کد مطلب : ۳۳۹۷۱

امیرعبداللهیان در دیدار با بن سلمان: امروز ما در برابر یک مسئولیت تاریخی قرار داریم

بن سلمان: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با امیر محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر پادشاهی عربستان سعودی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و عربستان تاکید کرد.
امیرعبداللهیان در دیدار با بن سلمان: امروز ما در برابر یک مسئولیت تاریخی قرار داریم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در دیدار با محمد بن سلمان در جده عربستان با تاکید بر فرصت‌های فراروی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می توانند با توسعه همه جانبه همکاری‌ها از جمله در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی و مردمی، رشد و شکوفایی بیشتر را برای منطقه رقم بزنند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات نظام بین الملل تاکید کرد: امروز ما در برابر یک مسئولیت تاریخی قرار داریم.

امیرعبداللهیان با بیان دستاوردها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران افزود: راه موفقیت منطقه تقویت گفت‌وگو و همکاری و افزایش همکاری‌های توسعه محور است.

وی با اشاره به جایگاه و نقش ایران و عربستان در منطقه و جهان اسلام، از موضوع فلسطین و قدس به عنوان قضیه محوری جهان اسلام یاد کرد و رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای همگان دانست. وزیر خارجه کشورمان بر اهمیت امنیت درونزا و پایدار منطقه تاکید کرد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با ابلاغ سلام خود و پادشاه عربستان سعودی به مقام معظم رهبری و رییس جمهور کشورمان گفت: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی بوده و ریاض در این خصوص عزم جدی دارد.

ولیعهد عربستان با تاکید بر دعوت از رییس جمهور ایران برای سفر به عربستان، دیدار سران دو کشور را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: این دیدارها تاثیرات اساسی بر توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه و چندجانبه خواهد داشت.

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مباحث منطقه ای و بین المللی نیز بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما