plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۳۹۵۳

طالبان دومین سالگرد تسلط بر افغانستان را تعطیل رسمی اعلام کرد

امضای توافقنامه میان امریکا و طالبان در دوحه از عوامل عمده سقوط کابل بود
وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان در دومین سالروز خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و تسلط طالبان بر افغانستان در اطلاعیه‌ای ۲۴ مرداد را تعطیل رسمی اعلام کرد. گروه طالبان همچنان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
طالبان دومین سالگرد تسلط بر افغانستان را تعطیل رسمی اعلام کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان در اطلاعیه‌ای سه شنبه 24 مرداد را به مناسبت دومین سالروز اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور و بازگشت طالبان به حکومت، تعطیلی عمومی اعلام کرده است.

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده ‌است این روز مصادف با پیروزی جهاد مردم افغانستان به رهبری امارت اسلامی علیه آمریکا و متحدان آن بوده و طبق تقویم تهیه شده توسط امارت اسلامی، در سراسر افغانستان تعطیلی عمومی می‌باشد.

دو سال پیش در 15 آگوست مصادف با بیست‌و‌چهارم اسد/مرداد سال 1400 با فرار اشرف غنی از کابل، دولت وی سقوط کرد و بار دیگر حکومت افغانستان به دست گروه طالبان افتاد.

  شایان ذکر است که طالبان از سوی هیچ یک از کشور های جهان و سازمان های بین المللی به رسمیت شناخته نشده است. و بارها به دلیل وضع قوانین سرکوبگرانه به ویژه علیه زنان و رسانه های مستقل افغانستان، مورد انتقاد قرار گرفته است.

گروه طالبان همچنان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا؛ همزمان با دومین سالگرد سقوط کابل و حاکمیت طالبان بر افغانستان و علی رغم هشدارهای سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان، برخی کارشناسان معتقدند که حکومت طالبان همچنان تک گروهی، تک جنسیتی و تقربیا تک قومی است و احزاب و اقوام افغانستان از جمله هزاره‌ها و شیعیان در حکومت طالبان سهمی ندارند.

همچنین امضای توافقنامه میان امریکا و طالبان در دوحه از عوامل عمده سقوط نظام جمهوریت در افغانستان بود. این توافق که پس از 18 ماه مذاکره به دست آمد، منجر به خروج نیروهای خارجی از افغانستان و متعاقب آن سقوط کابل به دست گروه طالبان شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما