plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۳۳۹۰۷

ایران نایب قهرمان مسابقات والیبال نوجوانان جهان شد

تیم ملی والیبال ایران با شکست در فینال قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۳، نایب قهرمان این مسابقات شد. هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 19 سال جهان با قهرمانی فرانسه به پایان رسید.
ایران نایب قهرمان مسابقات والیبال نوجوانان جهان شد
به گزارش سرویس ورزش ایصال نیوز، در فینال رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۳ که بامداد امروز شنبه برگزار شد، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به مصاف فرانسه رفت و با نتیجه ۳ بر ۱ شکست خورد.

والیبال ایران با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۶، ۱۸ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۵ شکست خورد تا دست والیبال ایران از کسب مدال طلا کوتاه بماند.

شکست ایران در فینال درحالی بود که بلند قامتان تا دیدار نهایی، هفت برد متوالی کسب کرده بودند.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در فینال مغلوب حریف شدند تا برای سومین بار عنوان نایب قهرمانی را به دست آورند.

محمدرضا آل جلیل، عمران کوک جیلی، مرتضی نریمانی، ماهان برزکار، طاها بهبودنیا، آرمین قلیچ نیازی و مرتضی طباطبایی(لیبرو) ترکیب آغاز کننده این مسابقه بودند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که برای چهاردهمین بار در این مسابقات شرکت کرده بود، در مرحله مقدماتی موفق به شکست کره‌جنوبی، پورتوریکو و کلمبیا شد و با شکست فنی تیم نیجریه با چهار برد و ۱۲ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله حذفی شد.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در مرحله یک هشتم نهایی صربستان را از پیش رو برداشتند و با شکست بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی حریف کره جنوبی‌ در مرحله نیمه‌نهایی و با شکست مجدد این تیم فینالیست شدند.

در دیدار رده‌بندی قهرمانی نوجوانان جهان نیز تیم‌های کره جنوبی و آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده آسیا با پیروزی سه بر یک به مدال برنز و مقام سومی دست یافت.

پیش از این نوجوانان ایران دو نایب قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ به دست آورده بودند.

قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ و کسب مدال برنز و مقام سومی در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت‌ها است.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 19 سال جهان که از روز چهار‌شنبه 11 مرداد در سن خوآن آرژانتین آغاز شده بود، بامداد امروز (شنبه 21 مرداد) با قهرمانی فرانسه به پایان رسید.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما