plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۳۳۸۷۴
مدیرعامل صندوق توسعه بناهای تاریخی خبر داد

احیای ۱۳۰ بنای تاریخی کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

گراندهتل یکی از مهم‌ترین بناها و بخشی از هویت تاریخی شهر قزوین است
مدیرعامل صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی و اماکن فرهنگی گفت: ۱۳۰بنای تاریخی کشور که تحت اختیار این صندوق بوده با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مرمت و احیا شده و یا در دست مرمت و باززنده سازی هستند.
احیای ۱۳۰ بنای تاریخی کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی
به گزارش سرویس گردشگری و میراث فرهنگی ایصال نیوز، شهاب طلایی سه شنبه شب در بازدید از چند بنای تاریخی در دست مرمت قزوین افزود: در مجموع ۸۰۰ بنای تاریخی در اختیار این صندوق قرار دارد که ۱۳۰ مورد آنها مورد مرمت و بازیازی قرار گرفته یا دارند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این بناها در کهن شهر قزوین قرار دارند و احیا شده اند، یادآور شد: از این تعداد مجموعه سعدالسلطنه و خانه تاریخی یزدی‌ها با کاربری صنایع‌دستی و اقامتی و پذیرایی در قزوین به بهره‌برداری رسیده و خانه بهروزی با کاربری هتل سنتی آماده بهره‌برداری است و همچنین گرمابه تنکابنی نیز از پروژه‌های در حال اجرای صندوق در قزوین محسوب می شود.

این مسئول در ادامه از برگزاری مزایده ویژه با محوریت هشت بنای تاریخی قزوین در مهرماه سال جاری از جمله گراند هتل خبر داد و گفت: گراندهتل یکی از مهم‌ترین بناها و بخشی از هویت تاریخی شهر قزوین است که مرمت و احیای آن سه بار توسط صندوق به مزایده گذاشته شده و امیدواریم سرمایه‌گذار صاحب صلاحیت برای سرمایه‌گذاری و ادامه روند مرمت این بنا جذب شود.

طلایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت گراند هتل باید با ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران، روند احیای این بنای تاریخی با سرعت پیگیری کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما