plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۳۳۸۰۷

ارتش اوکراین اعلام کرد ظرف 24 ساعت 23 پهپاد روسیه را سرنگون کرده است

اوکراین اعلام کرد در 24 ساعت 23 پهپاد را سرنگون کرده است، اما در عین حال به دشواری پیشروی در جبهه ها به دلیل استحکامات روسیه اذعان کرد. اوکراین مدعی شد حملات پهپادی روسیه، بنادر صادرات غلات اوکراین را هدف گرفته است.
ارتش اوکراین اعلام کرد ظرف 24 ساعت 23 پهپاد روسیه را سرنگون کرده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روسیه را متهم کرد که پس از بمباران مکرر بنادر صادرات غلات، اوضاع را به سمت یک "فاجعه جهانی" سوق داده است، همزمان یک مقام اوکراینی به قدرت استحکامات روسیه که مانع از پیشروی سریع نیروهای کشورش در منطقه شرق و جنوب می شود اعتراف کرد.

همزمان ستاد کل ارتش اوکراین از سرنگونی 23 پهپاد که طی 24 ساعت گذشته به خاک اوکراین حمله کردند، خبر داد.

به گزارش العالم، شرایط ملتهب میدانی باعث شده است که کی یف دوباره از متحدان غربی خود درخواست پشتیبانی نظامی بیشتر، به ویژه دریافت جنگنده های آمریکایی F-16 کند.

گفتنی است دیشب صدای موشک‌های ضدهوایی اوکراینی هنگام حمله به اهداف هوایی در کی‌یف پایتخت اوکراین شنیده شد و وضعیت آماده‌باش پایتخت و سایر مناطق شرق کشور تا سه ساعت قبل از طلوع فجر ادامه داشت.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد نیروهای روسیه روز چهارشنبه 37 پهپاد را برای حمله به اوکراین گسیل کردند که برخی از آنها سرنگون شده اند.

به نظر می‌رسد حملات روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین اشتهای رئیس‌جمهور اوکراین را باز کرده تا از متحدانش بخواهد توانایی‌های نظامی اوکراین به‌ویژه تامین هواپیماهای F-16 را تقویت کنند.

درحالی که شهرهای اوکراین زیر بار حملات پهپادی روسیه است، شرایط میدانی ارتش اوکراین خوب نیست، زیرا مقامات اوکراینی تأکید کردند علیرغم عدم پیشروی نیروهای روسیه در خطوط مقدم اما به شکل خوبی در مناطق تحت تسلط خود که مین های زیادی دارد سنگر گرفته اند و همین مساله حرکت به سوی شرق و جنوب را دشوار کرده است.

نیروهای اوکراینی از زمان شروع ضدحمله در 4 ژوئن، چند صد کیلومتر در استان دونتسک در شرق و زاپوروژیه در جنوب شرقی را به رغم مقاومت شدید و ضدحمله های روسیه به کنترل خود درآوردند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور 12 حمله نیروهای اوکراین را در استان دونتسک دفع و یک قایق اوکراینی را که در راه حمله به یک کشتی جنگی روسیه که در حال اسکورت یک کشتی غیرنظامی در دریای سیاه بود، منهدم کردند.

بریتانیا و اوکراین به دور از فضای جنگ، یادداشت تفاهمی امضا کردند که بر اساس آن بریتانیا در سطح کارشناسان از بازسازی کیف پایتخت اوکراین و شهر خارکف و بازسازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل و بازسازی شش پل در کیف حمایت می‌کند و بدان متعهد شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما