plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۳۷۹۹

هنیه از نصرالله خواست که برای توقف درگیری اردوگاه عین الحلوه کمک کند

۱۲ کشته در درگیری بین گروههای فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه لبنان
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در پیامی از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خواست که برای توقف درگیری خونین اردوگاه عین الحلوه کمک کند.
هنیه از نصرالله خواست که برای توقف درگیری اردوگاه عین الحلوه کمک کند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، هنیه از سید نصرالله خواست که برای توقف درگیری جاری در اردوگاه عین الحلوه تمام تلاش خود را به کار گیرد تا اوضاع به شرایط پیشین خود بازگردد.

رئیس دفتر سیاسی حماس از تمایل این جنبش برای امنیت و ثبات در اردوگاه خبر داد و گفت که این اردوگاه همچنان صحنه بازگشت به فلسطین خواهد بود و سلاح گروه‌های فلسطینی باید تنها علیه دشمن صهیونیستی نشانه رود.

«ماهر شبایطه» دبیر جنبش فتح در صیدای لبنان چهارشنبه شب ضمن تأیید از سرگیری درگیری در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان گفت که حمله راکتی به یکی از پایگاه‌های این گروه جان یک تن را گرفته و دوتن دیگر نیز زخمی شدند.

ساعاتی پیش شبکه الجزیره قطر اعلام کرد که در درگیری اردوگاه آوارگان فلسطینی "عین الحلوه" در جنوب لبنان چهار نفر زخمی شدند.

بازگشت دوباره درگیری‌ها به این اردوگاه فلسطینی درحالی است که «اسامه سعد» نماینده پارلمان لبنان دوشنبه شب از توافق برای تثبیت آتش بس در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه در جنوب لبنان خبر داد.

از سوی دیگر و براساس گزارش رسانه های لبنانی، این درگیری ها که از شنبه شب و پس از ترور یکی از افسران ارشد جنبش فتح و سه نفر از محافظانش در داخل اردوگاه آغاز شد، بار دیگر شامگاه چهارشنبه شدت گرفت.

درگیری در اردوگاه عین الحلوه که شنبه هفته گذشته آغاز شد، در آن زمان هشت کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجای گذاشت و ۶۰ درصد ساکنان این اردوگاه، منازل خود را ترک کرده بودند.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان روز دوشنبه (۹ مردادماه) گفت: ما نمی پذیریم لبنان به میدان تسویه حساب های خارجی قرار گیرد.

«نجیب میقاتی» افزود: ارتش لبنان به وظیفه خود برای کنترل اوضاع در عین الحلوه عمل می کند و آنچه درجریان است، اردوگاه را به کانونی خارج از کنترل دولت تبدیل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: یک آتش بس جدی در اردوگاه عین الحلوه برقرار شده است ولی برخی طرف های خارج از توافق، آن را نقض می کنند.

پیش از این منابع خبری لبنانی گزارش دادند که ابواشرف العرموشی از اعضای جنبش فتح در کمین افراد مسلح به همراه شماری از همراهانش در محله البساتین در اردوگاه عین الحلوه کشته شده است.

خبرگزاری فلسطینی سما پیشتر عاملان ترور را از اعضای "عصبه الانصار" دانسته بود، اما گروه عصبه الانصار که پیشتر به عنوان عامل درگیری در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان معرفی شده بود، هرگونه مداخله و دست داشتن در این درگیری‌های جدید را رد کرد.

به گزارش الجزیره، درگیری بین گروههای فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه که از شنبه هفته گذشته آغاز شده است تا بامداد امروز پنجشنبه همچنان ادامه دارد و تاکنون ۱۲کشته و بیش از ۶۰ زخمی برجا گذاشته است.  

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما