plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
کد مطلب : ۳۳۷۹۸
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی اصفهان اعلام کرد

جذب کتابخوان در کتابخانه‌های عمومی اصفهان با ایجاد فضای مطلوب دنبال می‌شود

به کمک خیران فرهنگ‌دوست استان نیاز است
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: یکی از رویکردهای مهم این مجموعه در سالجاری، جذب بیشتر اعضای کتابخانه‌ها با ایجاد فضای مطلوب برای مطالعه است.
جذب کتابخوان در کتابخانه‌های عمومی اصفهان با ایجاد فضای مطلوب دنبال می‌شود
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، علی شاه‌نظری روز چهارشنبه افزود: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در سطح استان حدود ۱۶۰ هزار نفر است که بمنظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته تلاش می شود تا این آمار افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در این راستا تا پایان سالجاری امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌ انجام‌شده سه باب کتابخانه در استان اصفهان احداث و افتتاح می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: برای توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها به کمک خیران فرهنگ‌دوست استان نیاز است تا با مشارکت آنها بتوانیم فضاهایی در شان شهروندان و اعضای کتابخانه‌ها ایجاد کنیم.

وی یادآور شد:: در زمان حاضر در تعدادی از شهرستان‌های استان، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز تشکیل شده و اقدامات مهمی در راستای احداث کتابخانه و تجهیزات لازم این فضاها در دستور کارشان قرار گرفته است.

شاه‌نظری با اشاره به خدمات کتابخانه‌ها در قالب بیش از ۵۰ مورد گفت: یکی از اولویت‌های خدماتی در این‌ مکان‌های فرهنگی، فضای مناسب ‌مجهز برای مطالعه اعضا بویژه نوجوانان و جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در ۲۸ شهرستان استان بالغ بر ۲۱۱ کتابخانه عمومی با زیربنای ۱۳۲ هزار مترمربع وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: همچنین سرانه کتاب کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان بالغ بر چهار میلیون جلد است.

وی به برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در دهه اول مُحرم اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۵۰۰ برنامه‌ متنوع آموزشی‌ در راستای ترویج فرهنگ حسینی در کتابخانه‌ها اجرا شد.

در زمان حاضر ۲۱۱ کتابخانه نهادی و ۸۹ کتابخانه مشارکتی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان دایر است./ایرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما