plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۳۳۷۷۶

آغاز نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره

نشست دبیران کل گروه های فلسطینی با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در شهر العالمین مصر آغاز شد. اسماعیل هنیه بر لزوم اتخاذ یک طرح ملی موثر و مقابله با اشغالگران تأکید کرد.
آغاز نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جناح های فلسطینی در این نشست در مورد راه های پایان دادن به تفرقه، چالش های پیش روی آرمان فلسطین و توافق بر سر دیدگاه ملی و سیاسی واحد در مقابله با اشغالگری گفتگو خواهند کرد.

جنبش جهاد اسلامی در اعتراض به بازداشت تعدادی از اعضای خود و اعضای دیگر جناح ها در زندان های تشکیلات خودگردان فلسطین، این نشست را تحریم کرد و فرماندهی کل جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز از شرکت در این نشست خودداری کرد.

تأکید اسماعیل هنیه بر لزوم اتخاذ یک طرح ملی موثر و اتحاد و مقاومت

به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: «روند سازش» به بن بست رسیده است و اشغالگر طی ۳۰ سال گذشته از آن سود برد و سرزمین ما را به گتوها و کانتون‌ها تبدیل کرده و شهرک سازی‌ها بیشتر اراضی کرانه باختری را بلعیده است.

هنیه در سخنرانی خود در نشست گروه‌های فلسطینی که امروز یکشنبه در قاهره برگزار شد، گفت: ما فرصتی داریم که باید از آن استفاده کنیم، زیرا اشغالگر از شکاف داخلی بی سابقه، تیرگی روابط بین المللی و ناتوانی در شکستن اراده مردم ما و مقاومت فزاینده آنها رنج می‌برد.

وی افزود: مطالبه برادران در جهاد اسلامی مبنی بر آزادی بازداشت شدگان به دلیل شرکت در مقاومت در برابر اشغالگر و یا به دلیل وابستگی سیاسی، خواسته همگی ماست و آن را تایید می‌کنیم.

هنیه تصریح کرد: عدم حضور امروز چند گروه‌ مقاومت فلسطین نقص این جلسه است و توافق ما کامل نمی‌شود. راهبرد ما بدون اتحاد و ایستادگی همه در برابر تجاوزات اشغالگر پیش نمی‌رود.

هنیه مجدداً مخالفت خود را با سیاست طرد و به حاشیه راندن و هر اظهارات و رفتاری که منجر به تیرگی روابط و مسموم کردن فضای ملی می‌شود، اعلام کرد.

وی تاکید کرد: ادامه بازداشت سیاسی توهین عمیقی به همه ما و رویکرد مقاومت و انقلاب است که رهایی این مردم را در آن می بینیم.

هنیه خواستار برنامه ریزی مناسب ملی برای تقویت استواری مردم مستقر در قدس و حمایت از انتفاضه کنندگان و رزمندگان مقاومت در کرانه باختری شد.

وی همچنین بر لزوم اتخاذ یک طرح ملی موثر تاکید کرد که پاسخگوی چالش‌های دارای ماهیت وجودی که دولت کنونی صهیونیستی تحمیل کرده است، باشد.

هنیه از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و برادران و خواهران دینی، خونی و هم سرنوشت در جمهوری عربی مصر به خاطر اقداماتی که برای این هدف در تمام مراحل آن انجام داده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از همه کسانی که برای پر کردن شکاف میان فلسطینی ها تلاش کردند به ویژه برادران الجزایر، قطر، ترکیه، عربستان و روسیه تشکر کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما