plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۳۳۷۶۵

قاهره میزبان نشست مهم گروههای فلسطینی با محمود عباس برای مصالحه

هیئتی بلندپایه از جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه پس از سفر به ترکیه، به منظور شرکت در نشست رهبران گروه‌های فلسطینی وارد قاهره پایتخت مصر شد. پیشتر علاوه بر رهبران حماس، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز وارد قاهره شد.
قاهره میزبان نشست مهم گروههای فلسطینی با محمود عباس برای مصالحه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، هیئت حماس متشکل از اسماعیل هنیه، صالح العاروری، دکتر موسی ابومرزوق، دکتر خلیل الحیه، حسام بدران و روحی مشتهی است.

هدف از نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره، یکچارچه‌سازی موضع فلسطینیان و توافق بر سر یک برنامه راهبردی ملی جهت مقابله با رژیم اشغالگر است.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و هیئت‌های فلسطینی همراه امروز -شنبه- به منظور شرکت در نشست دبیران کل گروه‌ها که فردا ‌در قاهره برگزار می‌شود، از آنکارا وارد قاهره شدند.

«دیاب اللوح»، سفیر فلسطین در مصر گفت: «عباس در نشستی ویژه با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر درباره آخرین تحولات فلسطین و تلاش‌های انجام شده در راستای پیشبرد روند صلح و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و همچنین تلاش های فراوان مصر برای تحقق آشتی ملی و پایان دادن به تفرقه گفت‌و‌گو خواهد کرد».

وی افزود: «عباس فردا یکشنبه در مراسم افتتاح نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در قاهره برای بررسی تحولات فلسطین، راهکارهای احیای وحدت ملی و پایان دادن به تفرقه در سایه تشدید تجاوزهای وحشیانه اسرائیل علیه ملت فلسطین سخنرانی خواهد کرد».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما