plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۳۳۲۳۵

کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین

پنتاگون از بسته کمکهای تسلیحاتی جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین رونمایی کرد. مقامات آمریکایی تأکید دارند که واشنگتن در شورش اخیر گروه واگنر در روسیه هیچ نقشی نداشته است.
کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «ژنرال پت رایدر» معاون مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری درباره تحولات اخیر در روسیه تاکید کرد که واشنگتن در شورش کوتاه اخیر گروه واگنر در روسیه هیچ نقشی نداشته است.

رایدر افزود: همانطور که از وزارت خارجه و همچنین مقامات کاخ سفید شنیده اید ایالات متحده شرایط امنیتی اخیر در روسیه را یک موضوع داخلی روسیه می‌داند.

این نشست خبری در حالی برگزار شد که ساعاتی قبل از آن پنتاگون از بسته جدید 500 میلیون دلاری کمکهای تسلیحاتی خود به اوکراین رونمایی کرده است.

طبق گزارش رویترز، این بسته شامل سامانه‌ دفاع هوایی استینگر، سامانه‌های موشکی ضد تانک جاولین و مهمات برای سامانه پدافند هوایی پاتریوت خواهد بود.

این بسته کمک نظامی، همچنین شامل 30 خودروی جنگی بردلی و 25 نفربر زرهی استرایکر خواهد بود.

براساس گزارش شبکه فاکس نیوز، این سخنگوی پنتاگون از اظهار نظر درباره تاثیر شورش واگنر بر روی قدرت نفوذ ولادیمیر پوتین در روسیه خودداری کرد و درباره زمانبندی آخرین بسته کمکهای تسلیحاتی آمریکا به اوکراین با شورش واگنر در روسیه نیز از پاسخ مستقیم طفره رفت.

وی در پاسخ به سوالی در این زمینه مدعی شد، هیچ ارتباطی با هیچ چیزی نداشت، ما روندی داریم که مدتی آن را بررسی می‌کنیم و این بخشی از آن است.

فاکس نیوز نوشت، پت رایدر آگاهی واشنگتن از وضعیت «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر را نه تایید و نه تکذیب کرد. کسی که به نوشته فاکس نیوز با توافق با روسیه برای پایان دادن به بحران، بسیاری از تحلیلگران غربی را ناراحت کرد!

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس که واسطه توافق میان رئیس واگنر و ولادیمیر پوتین بود امروز تایید کرد که پریگوژین با یک هواپیمای کوچک اختصاصی از شهر روستوف وارد میسنک پایتخت این کشور شده است.

شامگاه جمعه بود که فرمانده گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. وی سپس به نیروهای خود دستور داد که کنترل شهرهای روسیه را در دست گرفته و سران ارشد نظامی این کشور را مجازات نمایند.

با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیروهای واگنر و ارتش روسیه، دولت بلاروس از موافقت رئیس این گروه شبه‌نظامی با یک توافق با کرملین خبر داد و گفت قرار شده که پریگوژین خاک روسیه را ترک کرده و به این کشور برود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما