plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۳۲۶۱۱
وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد

آمریکا از آغاز حمله روسیه ۳۸ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است

تداوم جنگ فرسایشی اوکراین با هدف فلج کردن روسیه
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، حدود ۳۸ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی ارائه داده است.
آمریکا از آغاز حمله روسیه ۳۸ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، همزمان با اعلام متناوب کمک‌های نظامی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه، پنتاگون رقم کل حمایت‌های نظامی ارائه شده به کی‌یف از زمان آغاز درگیری‌ها را اعلام کرد.

وزارت دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که دولت واشنگتن از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ اوکراین، حدود ۳۸ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی ارائه داده است.

در جدیدترین اقدام حمایتی واشنگتن از کی‌یف با طولانی شدن جنگ اوکراین و روسیه، با اینکه خود قصد ندارد به‌صورت مستقیم هیچ جنگنده‌ای به اوکراین ارسال کند اما به کشورهایی قبلا از آمریکا اف-۱۶ خریداری کرده‌اند، اجازه داده تا هر تعداد از این هواپیماهای جنگی را که می‌خواهند به اوکراین ارائه کنند.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی پنتاگون، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «آمریکا در زمان ریاست جمهوری [جو] بایدن، مجموعاً بیش از ۳۸.۳ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین وعده داده که ۳۷.۶ میلیارد دلار آن بعد از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (شروع جنگ با روسیه) بوده است».

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که جدیدترین بسته کمک نظامی به اوکراین بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

این در حالی است که «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی آمریکا پیشتر ادعاها مبنی بر اینکه ارائه جنگنده اف-۱۶ به اوکراین می‌تواند تأثیر قابل توجهی در روند جنگ با روسیه گذاشته و به نیروهای کی‌یف برای پیروزی در این درگیری کمک کند، را تلویحاً رد کرده بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما