plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۰
کد مطلب : ۲۷۸۷۴

آمریکا چهار آنتن ماهواره ای به اوکراین ارسال می کند

ایالات متحده آمریکا همزمان با تشدید جنگ اوکراین، تجهیزاتی نظامی به ارزش 275 میلیون دلار شامل مهمات و چهار آنتن ماهواره ای به کی یف ارسال می کند. روسیه از احتمال هدف قرار دادن ماهواره‌های تجاری کشورهای غربی خبر داد
آمریکا چهار آنتن ماهواره ای به اوکراین ارسال می کند
به گزارش ایصال نیوز، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که این بیست و چهارمین بسته کمک های امنیتی ایالات متحده به اوکراین بوده و بدین ترتیب مجموع کمک های دولت بایدن از آغاز جنگ به بیش از 18.5 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته وی، در بسته جدید سلاح جدیدی وجود ندارد و تنها شامل مهمات اضافی سامانه موشکی هیمارس و گلوله های توپخانه هدایت شونده و گلوله های ضد زره، چهار آنتن ماهواره ای و تعدادی خودروی زرهی است.

بر اساس اعلام وی، ۵۰۰ خمپاره ۱۵۵ میلیتری، دو هزار مین ضد زره کنترل از راه دور، بیش از ۱۳۰۰ سامانه‌های ضد زره، ۱۲۵ خودروی زرهی HUMVEE، تسلیحات کوچک، دو میلیون و هفتصد هزار گلوله و چهار آنتن ارتباطی ماهواره از جمله تسلیحات جدیدی خواهد بود که واشنگتن در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

وزارت امورخارجه روسیه پیش از این اعلام کرد که ماهواره های آمریکا در صورت استفاده در جنگ اوکراین هدف مشروع مسکو برای حمله است.

به گزارش تارنمای اینترنتی شبکه روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه در این باره اعلام کرد که اگر در جنگ اوکراین از ماهواره‌های آمریکایی استفاده شود، آنها به اهدافی قانونی برای حملات مسکو تبدیل می‌شوند.

کنستانتین ورونتسوف معاون رئیس هیأت روسی در کمیته خلع سلاح سازمان ملل متحد چهارشنبه شب گفت: می‌خواهیم روی یک روند بسیار خطرناک تمرکز کنیم که به وضوح در جریان رویدادهای اوکراین نشان داده شده است. ما از استفاده ایالات متحده و متحدان آن از مراکز زیر ساخت‌های غیر نظامی در فضا، اهداف تجاری در درگیری‌های مسلحانه سخن می گوییم.

این مقام روس گفت: احتمالا زیرساخت‌های با رویکرد نظامی و غیر نظامی به اهدافی قانونی برای حمله به آن تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: نتیجه اقدامات غرب، فعالیت‌های مسالمت آمیز فضایی، عملیات اجتماعی و اقتصادی در جهان و اقداماتی که در رفاه مردم در کشورهای درحال توسعه بر آن پایه گذاشته شده است، در معرض خطرات توجیه ناپذیر قرار دارند.

گفتنی است که روسیه همانند ایالات متحده آمریکا و چین از توانایی فضایی تهاجمی قابل توجهی برخوردار است؛ این کشور سال گذشته میلادی یک موشک ضدماهواره برای انهدام یکی از ماهواره‌های خود به فضا پرتاب کرده بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما