plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۳۲۰۳

گوترش: طرف‌های درگیر در روسیه از تشدید تنش خودداری کنند

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد یکشنبه شب با ابراز نگرانی از تحولات روسیه و شورش ناکام گروه واگنر گفت: طرف‌های ذیربط با مسؤولیت پذیری از تنش خودداری کنند.
گوترش: طرف‌های درگیر در روسیه از تشدید تنش خودداری کنند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، گوترش در بیانیه‌ای از همه طرف‌های ذیربط خواست که از تنش‌های بیشتر خودداری کنند.

وی افزود: با نگرانی تحولات را در روسیه دنبال می‌کنم و در جریان گزارش‌های اخیر اقداماتی هستم که برای آرام شدن تنش‌ها صورت گرفته است.

سخنان گوترش پس از آن بیان می‌شود که «یوگنی پریگوژین» رهبر گروه شبه نظامی واگنر در اعتراض به ادعای وی مبنی بر بمباران اردوگاه این گروه در اوکراین توسط ارتش روسیه، نیروهای خود را به سوی مسکو روانه کرد.

گروه واگنر، جمعه شب، در بیانیه‌ای مدعی شده بود نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند.

یوگنی پریگوژین، رئیس‌ واگنر در اظهاراتی که در کانال تلگرامی این گروه منتشر شد، گفت: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد و قربانیان زیادی وجود دارد.»

واگنر یک سازمان نظامی خصوصی روسی است که نیروهای آن در بسیاری از جنگ‌ها از جمله در نبرد دونباس برای مقابله با نیروهای اوکراینی حضور داشته‌اند.

به دنبال بیانیه واگنر، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم اتخاذ خواهد شد.

پوتین روز گذشته در نطقی تلویزیونی این شورش را خنجری از پشت بر پیکر روسیه، عنوان کرد و کنار گذاشتن اختلافاتی را که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، خواستار شد.

وی در این سخنرانی کوتاه خود شورش گروه واگنر را خیانت به آرمان نیروهایی معرفی کرد که در نبرد اوکراین جان خود را از دست داده اند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: مسئولان اجازه نمی دهند که شکاف در روسیه رخ دهد و از مردم محافظت خواهد شد.

در نهایت بامداد یکشنبه رئیس گروه واگنر با وساطت و ضمانت رئیس جمهور بلاروس،  اعلام کرد که این گروه نیروهای خود را به عقب برمی‌گرداند و به اردوگاه‌های خود می‌روند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما