plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۳۱۲۴

توافق اتحادیه اروپا درباره یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه

اعضای اتحادیه اروپا در مورد یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه به توافق رسیدند که در بخشی از آن ۷۱ فرد و ۳۳ نهاد دیگر به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.در بسته تحریمی جدید ممنوعیت فروش فناوری و کالاهای حساس دارای استفاده دوگانه به کشورهای ثالث گنجانده شده است.
توافق اتحادیه اروپا درباره یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به نقل از رویترز، این تحریم‌ها که چهارشنبه مورد تایید دولت‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت و هدف از آنها جلوگیری از اقدام سایر کشورها و شرکت‌ها برای کمک به دور زدن تحریم‌های جاری علیه روسیه است.

اتحادیه اروپا در یازدهمین بسته تحریمی ترانزیت کالاها و فناورهای بیشتری را از طریق روسیه که ممکن است توسط بخش امنیتی و نظامی این کشور مورد استفاده قرار بگیرند، ممنوع کرد.

نکته قابل توجه در بسته تحریمی جدید آن است که فروش فناوری و کالاهای حساس دارای استفاده دوگانه به کشورهای ثالثی که ممکن است آنها را به روسیه بفروشند، منع شده است.

به نوشته رویترز، مقام‌های اتحادیه اروپا نگران افزایش تقاضای کالاهای این اتحادیه در کشورهای همسایه روسیه مانند ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان یا کشورهای دیگری مانند چین، ترکیه و امارات هستند.

اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریم‌های خود ۷۱ فرد و ۳۳ نهاد دیگر را به دلیل مشارکت در انتقال کودکان اوکراینی به روسیه، از فعالیت در اتحادیه اروپا منع و دارایی‌های آنها را مسدود کرد.

ووپکه هوکسترا وزیر خارجه هلند چهارشنبه در حساب توییتری خود نوشت: خوشحالم که اتحادیه اروپا در مورد بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه، از جمله اقداماتی با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها، به توافق سیاسی رسیده است.

به دلیل تلاش‌های هلند، این بسته تولیدکنندگان اسلحه و کسانی که مسئول ربودن کودکان اوکراینی هستند و تامین‌کنندگان سایبری سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را تحریم می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما