plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۱۳۸۰۱

توافق تجاری مهم انگلیس و اتحادیه اروپا

بوریس جانسون: با حل همه اختلافات به توافق مهم و تاریخی رسیدیم
انگلیس و اتحادیه اروپا در آستانه سال جدید میلادی امروز سرانجام به توافق مهم و تاریخی برای دوران بعد از خروج لندن از این اتحادیه (برگزیت) در حوزه‌های تجاری، امنیتی و مقابله با تروریسم دست یافتند.
توافق تجاری مهم انگلیس و اتحادیه اروپا
به گزارش ایصال نیوز، انگلیس و اتحادیه اروپا پس از یک سال تقابل و بن‌بست عصر امروز پنجشنبه توانستند بر سر توافق جامع تجاری و امنیتی برای دوران بعد از خروج لندن از این اتحادیه (برگزیت) توافق کنند به گزارش بی‌بی‌سی، بر اساس توافقی که میان بروکسل و لندن به دست آمده است، دو طرف درباره آینده روابط تجاری و امنیتی به توافقاتی دست یافته اند و قرار است در این راستا از اعمال تعرفه بر کالاهای دو طرف پرهیز شود.

موضوع قوانین مرتبط با ماهیگیری از جمله مسائلی بود که در کلیّت آن توافق هایی به دست آمده است؛ ولی هنوز جزئیات آن به بحث و توافق بیشتر نیاز دارد.

در این راستا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از رایزنی تلفنی با خانم «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا خبر امضای این توافق، را در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر خود؛ رسانه ای کرد.

این در حالیست که مذاکرات دو جانبه میان انگلیس و اتحادیه اروپا ماه ها بود که بر سر مسایلی همچون سهمیه ماهیگیری و سایر قوانین تجاری اتحادیه اروپا در بن‌بست قرار داشت.

گفتنی است، انگلیس به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شد و اکنون در تلاش است تا با اروپا به توافقی دست یابد. اتحادیه اروپا و انگلیس فقط تا پایان سال جاری میلادی فرصت دارند تا در خصوص نوع روابط لندن با بروکسل در شرایط پسابرگزیت به توافق برسند. اگر هیچ توافق تجاری میان لندن و بروکسل به انجام نرسد، روابط اقتصادی دو طرف تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما