plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷
کد مطلب : ۳۳۱۲۲

بانک جهانی ۱.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کند

گروه بانک جهانی اعلام کرد که یک بسته جدید به ارزش ۱.۷۵ میلیارد دلار بعنوان کمک اضطراری در اختیار اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه قرار می‌دهد.
بانک جهانی ۱.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از رویترز، به این ترتیب ارزش کمک‌های مالی بانک جهانی به اوکراین به ۴ میلیارد دلار رسیده است.

اوکراین گفته است که ماهانه به حداقل ۵ میلیارد دلار نیاز دارد تا دولت خود را در میان جنگ با روسیه فعال نگه دارد.

رهبران مالی گروه هفت ماه گذشته متعهد به پرداخت ۹.۵ میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین شدند.

این کشورها تاکنون ۲۰ میلیارد دلار کمک غیر نظامی به اوکراین اختصاص داده‌اند.
«بانک توسعه و بازسازی اروپا» (EBRD) پیش بینی کرد در پی وقوع جنگ در اوکراین، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی ۳۰ درصد دچار افول شود.

بانک توسعه و بازسازی اروپا همچنین پیش بینی کرد با ادامه جنگ در اوکراین اقتصاد این کشور به میزان یک سوم سقوط کند، این درحالی بود که پیش از این و در ماه مارس این میزان ۲۰ درصد پیش بینی شده بود.

پیشتر بانک جهانی در ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده بود که بر اثر جنگ در اوکراین، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۲ تقریبا نصف شده و ۴۵.۱درصد کوچک‌تر خواهد شد.

بانک جهانی در گزارش خود افزوده بود: جدا از اروپای نوظهور، جنگ در اوکراین بر بازارهای کالا و مالی و همچنین تجارت و پیوندهای مهاجرتی تاثیر گذاشته و بر نگرانی‌ها در مورد رکود شدید اقتصاد جهانی، تورم پیچیده و رشد بدهی افزوده است؛ علاوه بر روسیه و اوکراین، اقتصاد کشورهایی چون بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان و مولداوی نیز در سال ۲۰۲۲ کوچک‌تر خواهد شد و سایر کشورهای منطقه با سرعت کمتری رشد خواهند کرد.

پوتین پانزده ماه پیش ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.
جنگ اوکراین و واکنش‌های غرب علیه تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما