plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۳۲۰۰۴

بازگشت روسیه به جمع ده اقتصاد بزرگ جهان

بر اساس داده های بانک جهانی و خدمات ملی آماری، روسیه در پایان سال گذشته به ده اقتصاد بزرگ جهان بازگشت.
بازگشت روسیه به جمع ده اقتصاد بزرگ جهان
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، این اتفاق برای اولین بار بعد از هشت سال گذشته رخ داد. روسیه که در سال 2015 از ده اقتصاد بزرگ جهان خارج شد، سال گذشته 2.3 تریلیون دلار کالا و خدمات تولید کرد که این کشور را در رتبه هشتم جهان در این شاخص قرار داد.

آخرین باری که روسیه در بین 10 اقتصاد برتر جهان قرار گرفت در سال 2014 بود که با 2.05 تریلیون دلار در رتبه نهم قرار گرفت. در سال 2021، این کشور یازدهم بود. ایالات متحده با تولید ناخالص داخلی اسمی 25.46 تریلیون دلار، بزرگترین اقتصاد جهان در سال 2022 باقی ماند. در رتبه دوم چین (17.94 تریلیون دلار) قرار دارد، در حالی که ژاپن به طور سنتی در رتبه سوم قرار دارد (4.17 تریلیون دلار). آلمان با تولید ناخالص داخلی 4.07 تریلیون دلار در جایگاه چهارم باقی ماند و هند با 3.4 تریلیون دلار در رتبه پنجم قرار گرفت.

بریتانیا با 3.07 تریلیون دلار جایگاه ششم را حفظ کرد، در حالی که فرانسه با 2.78 تریلیون دلار در رتبه هفتم باقی ماند. کانادا در سال گذشته با تولید ناخالص داخلی اسمی 2.14 تریلیون دلار نهم بود، در حالی که ایتالیا که در یک سال دو موقعیت از دست داد، با 2.01 تریلیون دلار به رتبه دهم سقوط کرد. در همین زمان، کره جنوبی با سه پله سقوط و کسب رتبه سیزدهم در پایان سال گذشته، از ده رتبه اول سقوط کرد.

برای رتبه بندی کشورها بر اساس تولید ناخالص داخلی برای سال 2022، از آخرین داده های سالانه یا فصلی ارائه شده توسط خدمات آماری ملی به ارزهای دولتی و در صورت لزوم مجدداً بر حسب دلار با نرخ متوسط ​​دوره مربوطه محاسبه شده است. برای سال 2021 از داده های بانک جهانی استفاده شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما