plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۳۲۹۱۴

برداشتن پرده کعبه جهت آمادگی برای موسم حج

تولیت کل مسجد الحرام و مسجدالنبی (ص) با نزدیک شدن به موسم حج سال 2023 در پایان این ماه، به منظور آمادگی برای موسم حج امسال، پرده کعبه را برداشت. بیش از ۲ میلیون زائر حج تمتع طی ۳۴ روز وارد عربستان می‌شوند.
برداشتن پرده کعبه جهت آمادگی برای موسم حج
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، در این مرحله، پرده کعبه به اندازه سه متر بالا برده می‌شود پوشانده می‌شود، گروهی از متخصصان برای حفظ پاکیزگی و حفاظت آن، قسمت زیرین پرده کعبه را حدود سه متر بالا بردند و آن ناحیه را با پارچه پنبه‌ای سفیدی با عرض حدود ۲ متر از چهار طرف پوشاندند.

«سلطان القرشی» معاون امور مجتمع ملک عبدالعزیز ویژه بافت پرده کعبه سلطان القرشی، در این باره گفت: «بالا بردن قسمت پایینی پرده به منظور حفظ پاکیزگی و سالم ماندن و جلوگیری از تخریب است.».

وی خاطرنشان کرد: کارهای برخی از زائران برای بریدن تکه هایی از پرده کعبه و تبرک جستن بدان ، مبتنی بر اعتقادات نادرست است و به همین دلیل با تکه های پارچه سفید به عرض 47 متر دور آن را می پوشانند."

القرشی خاطرنشان کرد "پس از پایان موسم حج پرده به شکل عادی خود باز می گردد."

توفیق الربیعه، وزیر حج عربستان، فوریه گذشته حدود یک ماه پس از اعلام پادشاهی عربستان مبنی براینکه شمار و سن حجاج درست مانند ایام پیش از. همه گیری کروناست ، اعلام کرد کشورش انتظار دارد موسم حج 2023 میزبان بیش از دو میلیون زائر باشد.

در گذشته پرده‌های کعبه را برافراشته می‌کردند و رنگ سفید به‌نوعی اعلام فرا رسیدن موسم حج وآغاز مناسک بود تا علاوه بر محافظت از پرده در موسم حج نشان‌دهنده آغاز مناسک باشد.

تجمع حجاج از اقوام، نژادها و کشورهای مختلف در مسجدالحرام و مسجد نبوی بزرگترین نشانه وحدت اسلامی است که جهان اسلام می تواند از آن برای خدمت به مسائل امت اسلامی استفاده کند.

بیش از ۲ میلیون زائر حج تمتع طی ۳۴ روز وارد عربستان می‌شوند

بر اساس برنامه‌ریزی سعودی‌ها، ورود کاروان‌های حج تمتع به سرزمین وحی از اول ذی‌القعده مصادف با ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شده ‌و چهارم ذی‌الحجه یعنی دوم تیرماه به پایان می‌رسد و به این ترتیب بیش از ۲ میلیون زائر حج تمتع طی ۳۴ روز وارد عربستان می‌شوند.

هر ساله بیش از ۹۰ درصد حجاج از طریق هوایی وارد عربستان می‌شوند و زائران کشورهای اندونزی، پاکستان و هند به عنوان نخستین گروه‌های اعزامی وارد سرزمین وحی شده اند.

امسال از مجموع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی، اعزام زائران از سوم خردادماه به صورت هوایی وارد به تدریج وارد عربستان شده اند و این روند تا اعزام همه زائران ایرانی ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما