plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۱۶۹۶

اعزام حجاج ایرانی به عربستان از سوم خرداد آغاز می‌شود

جده میزبان دو میلیون مسلمان برای ادای مناسک حج
عربستان از ۳۱ اردیبهشت زائران خارجی حج تمتع را پذیرش می‌کند و زائران ایرانی هم از سوم خردادماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.
اعزام حجاج ایرانی به عربستان از سوم خرداد آغاز می‌شود
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، عربستان برای برپایی مناسک حج تمتع ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) آماده شده و زمان ورود و خروج و زائران کشورهای مختلف را اعلام کرده است.

نخستین گروه زائران خارجی حج ۳۱ اردیبهشت وارد عربستان می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی سعودی‌ها، ورود کاروان‌های حج تمتع به سرزمین وحی از اول ذی‌القعده مصادف با ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود ‌و چهارم ذی‌الحجه یعنی دوم تیرماه به پایان می‌رسد و به این ترتیب بیش از ۲ میلیون زائر حج تمتع طی ۳۴ روز وارد عربستان می‌شوند.

بازگشت حجاج از ۱۲ تیرماه تا ۱۱ مردادماه مناسک حج تمتع از پنجم تا سیزدهم ذی‌الحجه یعنی سوم تا یازدهم تیرماه برگزار می‌شود و با برنامه سعودی‌ها حجاج از ۱۴ ذی‌الحجه هم‌زمان با ۱۲ تیرماه به کشورهای خود بازمی‌گردند و روند بازگشت حجاج تا نیمه محرم مصادف با یازدهم مردادماه ادامه دارد.

هر ساله بیش از ۹۰ درصد حجاج از طریق هوایی وارد عربستان می‌شوند و زائران کشورهای اندونزی، پاکستان و هند به عنوان نخستین گروه‌های اعزامی وارد سرزمین وحی می‌شوند.

امسال با برنامه ریزی انجام شده برای حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی از سوم خردادماه به صورت هوایی وارد عربستان شده و روند اعزام زائران ایرانی حدود ۲ هفته به طول می‌انجامد و زائران در قالب کاروان‌های مدینه اول و مدینه دوم به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.فا رس 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما