plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱
کد مطلب : ۳۲۹۰۴

منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار به مقام قهرمانی رسید

در دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا، شامگاه شنبه در ورزشگاه آتاتورک استانبول، منچسترسیتی با شکست اینترمیلان، برای اولین بار به مقام قهرمانی دست یافت. شیخ اماراتی 15 سال پیش سیتی را خرید و از آن زمان تاکنون یک ثروت واقعی را در آن سرمایه‌گذاری کرده است.
منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار به مقام قهرمانی رسید
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، در دیدار فینال حساس لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت 22:30 شنبه در ورزشگاه آتاتورک استانبول ترکیه، تیم‌های منچسترسیتی انگلیس و اینترمیلان ایتالیا در ورزشگاه مملو از تماشاگران پرشور که با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، الکساندر چفرین رئیس یوفا، محمد بن زاید بن آل نهیان حاکم امارات و شیخ منصور بن زاید آل نهیان مالک اماراتی منچستر همراه بود، به مصاف هم رفتند که در نهایت این مسابقه با برتری یک بر صفر سیتی به پایان رسید و این تیم توانست به مقام قهرمانی دست یابد.

تنها گل سیتیزن‌ها را رودری در دقیقه 68 با حرکت تماشایی آکانجی و برناردو سیلوا به ثمر رساند.

 منچسترسیتی برای اولین بار به عنوان قهرمانی اروپا رسید و این بزرگ‌ترین اتفاق فوتبال برای انگلیسی ها در دنیا محسوب می‌شود.

قهرمانی پرسروصدای سیتی در اروپا

لیگ قهرمانان اروپا در این فصل با قهرمانی منچسترسیتی به پایان رسید تا این جام مهم فوتبال جهان با دستان کاپیتان تیمی جدید لمس شود و بالای سر او برود.

جان استونز پس از قهرمانی گفت: ما اکنون پس از این فصل سطح‌مان را بالا برده‌ایم.

کافی است نگاه کنیم که در لیگ برتر از کجا آمده‌ایم و موفق به قهرمانی شدیم. پس از آن، جام حذفی را بردیم و به اینجا(فینال اروپا) آمدیم و قهرمان شدیم. کلمات را نمی‌توانم برای توصیف این لحظات پیدا کنم.

قهرمانی شاگردان پپ گواردیولا با پیروزی مقابل اینتر و البته در دیداری بسیار دشوار به دست آمد. دیداری که با نمایش سفت و سخت شاگردان اینزاگی همراه بود و کاملا میتوانست نتیجه متفاوتی را به خود ببیند.

گواردیولا که پس از سال 2011 و تیمی غیر از بارسلونا و با ستاره‌ای غیر از مسی نتوانسته قهرمان اروپا شود، پس از 12 سال به مقام قهرمانی رسید تا سومین جام خود را بدست آورد.

اینترمیلان نیز که 3 قهرمانی در کارنامه خود دارد، برای چهارمین بار نایب قهرمان شد تا اینزاگی با نراتزوری تنها به قهرمانی در کوپا ایتالیا دست یابد.

گران ترین قهرمانی در همه تاریخ!

شیخ اماراتی 15 سال پیش سیتی را خرید و از آن زمان تاکنون یک ثروت واقعی را در آن سرمایه‌گذاری کرده است.

منچسترسیتی بالاخره موفق شد قهرمان اروپا شود. سیتیزن‌ها در فینالِ استانبول اینتر را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند و بدین ترتیب بزرگترین آرزوی شیخ منصور برآورده شد.

از زمانی که شیخ اماراتی با نام کامل منصور بن زاید آل نهیان در تابستان 2008 سیتی را تصاحب کرد، بزرگترین آرزویش کسب قهرمانی اروپا بود.

از آن زمان، سیتیزن‌ها هفت قهرمانی لیگ انگلیس، سه جام حذفی و شش جام اتحادیه را به دست آورده‌اند، اما همه این‌ها در پس زمینه چشمان شیخ منصور چیزی نبود. ماموریت او رساندن باشگاه به قله اروپا بود و حالا بالاخره موفق شده است.

برای رسیدن به این موفقیت تاریخی ثروتی باورنکردنی خرج شده و این روند برای رسیدن به بالاترین عنوان فوتبال باشگاهی اروپا 15 سال به طول انجامیده است.

طبق داده‌های Transfermarkt، سیتی از تابستان 2008 تاکنون مبلغ 2.3 میلیارد یورو برای جذب بازیکنان جدید هزینه کرده است.

شیخ منصور در اولین فصل پس از تحویل گرفتن منچسترسیتی 157.35 میلیون یورو هزینه کرد و این روند هر فصل بعد با ریتمی مشابه ادامه پیدا کرده است. در مجموع در این 15 سال بالغ بر 2.3 میلیارد یورو صرف تقویت سیتیزن‌ها شده است.

البته از سوی دیگر سیتی مبلغ 855.66 میلیون یورو از فروش بازیکنانش به دست آورده، که تفاوتی 1.4 میلیارد یورویی در بین هزینه‌های این باشگاه انگلیسی و درآمدش دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد شیخ منصور اگر مجبور می‌شد، برای کسب این قهرمانی بیشتر از این‌ها هم دست به می‌برد. این مسئله برای او از اهمیت زیادی برخوردار بود.

او دیشب و برای دومین بار از زمان خرید سیتی، حضور تیمش در فینال را از نزدیک تماشا کرد. قبل از فینال دیشب، در آگوست 2010 شیخ قطری بازی مقابل لیورپول را در استادیوم تماشا کرده بود.ورزش سه 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما