plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۳۲۸۳۸

عفو بین‌الملل: طالبان در پنجشیر مرتکب جنایت جنگی شده‌است

عفو بین‌الملل در گزارش جدیدش اعلام کرده است که طالبان با مجازات دسته جمعی، اعدام های فراقانونی، گروگان‌گیری، شکنجه و بازداشت غیرنظامیان در ولایت پنجشیر مرتکب جنایات جنگی شده ‌است.
عفو بین‌الملل: طالبان در پنجشیر مرتکب جنایت جنگی شده‌است
به گزارش ایصال نیوز، این نهاد بین المللی در گزارشی تحت عنوان «پسران شما در کوه ها هستند» و امروز پنجشنبه آن را منتشر کرده است، مجازات دسته جمعی غیرنظامیان، نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی در پنجشیر از سوی طالبان را مستند کرده است.

عفو بین الملل گفته است که پس از سقوط افغانستان به دست طالبان در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد1400)، نیروهای امنیتی حکومت سابق همراه با تجهیزات و تسلیحات به پنجشیر فرار کردند و به جبهه مقاومت ملی پیوستند. در پاسخ، طالبان از اسیران جنگی انتقام‌جویی کرده و غیرنظامیان را در پنجشیر هدف قرار دادند تا آنان را مجبور به تبعیت و تسلیمی کنند.

گفتنی است نیروهای طالبان پس از تصرف کابل در مردادماه 1400 یا حمله به دره پنجشیر در نیمه شهریور 1400 موفق شد نیروهای مقاومت طرفدار احمد مسعود را در دره پنجشیر به محاصره دراورده و با کشتن و اسارت بسیاری از نیروهای مقاومت از جمله کشتن فهیم دشتی و ژنرال عبدالودود زره، خواهر زاده احمد مسعود، فرمانده ارشد نیروهای مقاومت ضدِ طالبان، این منطقه مهم را به تصرف خود درآورند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما