plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۳۲۶۳۹

سازمان ملل: از کند شدن روند اجرای توافق‌نامه غلات نگران هستیم

سازمان ملل متحد از کاهش سرعت اجرای توافق‌نامه غلات دریای سیاه ابراز نگرانی کرد.
سازمان ملل: از کند شدن روند اجرای توافق‌نامه غلات نگران هستیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد که این سازمان از کاهش سرعت اجرای توافق‌نامه غلات دریای سیاه بسیار نگران است.

دوجاریک با اشاره به اینکه کاهش شدید سرعت اجرای این توافق‌نامه به‌ویژه در ماه مه گفت 33 کشتی در ماه مه از بنادر اوکراین حرکت کردند که معادل نیمی از این میزان در ماه قبل است.

وی با بیان اینکه حجم صادرات نیز در ماه مه به نصف ماه قبل کاهش یافت، افزود: فدراسیون روسیه به مرکز هماهنگی مشترک اطلاع داده است که ثبت نام در بندر یوژنی را محدود خواهد کرد مگر اینکه صادرات آمونیاک محقق شود.

دوجاریک با اشاره به اینکه سازمان ملل توصیه‌های استراتژیک و عملیاتی به همه طرف‌ها ارائه کرده است، گفت: ما تماس نزدیک خود را با طرف‌ها برای تداوم ابتکار عمل و از سرگیری کامل عملیات حفظ خواهیم کرد.

لازم به ذکر است توافق‌نامه کریدور غلات دریای سیاه در 22 ژوئیه 2022 میان ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل در استانبول امضا شد. این توافقنامه روز چهارشنبه گذشته در نتیجه تلاش‌های ترکیه به مدت 2 ماه دیگر تمدید شد.

تاکنون در چارچوب این توافقنامه بیش از 30 میلیون و 250 هزار تن غلات صادر شده است. 40 درصد از آن به اروپا، 30 درصد به آسیا، 13 درصد به ترکیه، 12 درصد به آفریقا و 5 درصد نیز به خاورمیانه ارسال شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما