plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۲۷۹۴۸

ترکیه: توقف اجرای توافق انتقال غلات برای تنگه استانبول خطر ناوبری ایجاد کرده است

ترکیه پس از تعلیق توافقنامه غلات توسط روسیه، هشدار داد که کشتی‌های غلات در انتظار بازرسی در تنگه استانبول خطر ناوبری به همراه دارند.
ترکیه: توقف اجرای توافق انتقال غلات برای تنگه استانبول خطر ناوبری ایجاد کرده است
به گزارش ایصال نیوز، فریدون سینیرلی اوغلو، نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در شورای امنیت این سازمان گفت که پس از تعلیق توافقنامه غلات توسط روسیه، کشتی‌های غلاتی که در تنگه استانبول منتظر بازرسی هستند برای عبور و مرور سایر کشتی‌ها خطر ناوبری ایجاد می‌کنند.

نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل تصریح کرد: تا صبح امروز 97 کشتی در اطراف استانبول منتظر بازرسی بودند و 15 کشتی نیز در حال ورود هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح انتقال غلات اوکراین از دریای سیاه موفقیت آمیز بوده و باید ادامه یابد، افزود: با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل تاکنون 9.5 میلیون تن صادرات غلات و مواد غذایی محقق شده است. با این توافق قیمت مواد غذایی نیز کاهش یافته است.

سینیرلی اوغلو گفت که در نتیجه این توافق، برنامه جهانی غذای سازمان ملل توانست در برخی کشورها قبل از شروع قحطی مداخله کند و کودکان از سراسر جهان از طرح غلات دریای سیاه بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد که با نزدیک شدن به فصل زمستان، نیاز بیشتری به صادرات غلات و مواد غذایی وجود خواهد داشت که با این توافق می‌توان این صادرات را انجام داد.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت مواد غذایی بر افرادی که به دلیل تورم بالا در شرایط سختی هستند، بیشتر تاثیر خواهد گذاشت. ترکیه به تلاش‌های خود برای تداوم توافق‌نامه غلات و پایان جنگ ادامه می‌دهد./آناتولی

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما