plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۲۴۱۵

یک مقام ایرانی: جنگ‌طلب نیستیم اما خط قرمزی در پاسخ به اسرائیل نداریم

یک مقام ایرانی در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که ایران جنگ‌طلب نبوده اما جهان باید بداند که هیچ خط قرمزی در پاسخ به اسرائیل وجود ندارد.
یک مقام ایرانی: جنگ‌طلب نیستیم اما خط قرمزی در پاسخ به اسرائیل نداریم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، مقام‌های رژیم صهیونیستی که به سیاق گذشته در تلاش هستند توجه عموم ساکنان اراضی اشغالی از شکست‌های داخلی و خارجی این رژیم را منحرف کنند در روزهای گذشته بار دیگر به لفاظی علیه ایران و تهدید برنامه هسته‌ای ایران روی آورده‌اند.

یک مقام ایرانی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره به این لفاظی‌ها پاسخ داده و گفته هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران به معنای شعله‌ور کردن جنگی گسترده بوده که رژیم‌صهیونیستی باید تبعات آن را تحمل کند.

این مقام ایرانی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «تهدیدات اسرائیل هیچ تاثیری بر روند رویدادها نخواهد داشت و این تهدیدات نتیجه عمق مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی است».

سرزمین‌های اشغالی طی پنج ماه گذشته شاهد تظاهرات گسترده علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است. تظاهرات کنندگان علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو معترض بوده و شنبه گذشته سرزمین‌های اشغالی را برای بیستمین هفته متوالی به صحنه درگیری معارضان و حامیان کابینه تبدیل کردند. از زمان اعلام این طرح تاکنون تل آویو و سایر شهرک‌های اشغالی هر شنبه شب شاهد تجمعات صهیونیست‌های منتقد برنامه‌های کابینه نتانیاهو است و رهبران معارض نیز به برنامه‌های خود علیه نتانیاهو ادامه می‌دهند.

این مقام ایرانی در ادامه مصاحبه خود با الجزیره گفت: «سخنان اسرائیل درباره آمادگی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، تروریسم رسمی بوده که با سکوت بین‌المللی همراه بوده است».

این مقام ایرانی اضافه کرد: «ما جنگ طلب نیستیم اما جهان باید بداند که هیچ خط قرمزی در پاسخمان به اسرائیل وجود ندارد».

تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که «بهروز کمالوندی» معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در محل وزارت امور خارجه با اشاره به این موضوع که توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در جایی قرار گرفته که دشمنان ایران هم می‌دانند که حذف این توانایی‌ها دیگر ممکن نیست، گفت: با توجه به بومی شدن و ریشه دواندن توانمندی‌های هسته‌ای در ایران، هرگونه تهدید علیه صنعت هسته‌ای کشورمان کاملا بی مفهوم است.

این مقام ایرانی در مصاحبه خود اضافه کرد: «تهدیدات فزاینده‌ رژیم صهیونیستی بر این موضوع تاکید دارد که اسرائیل اساس بی ثباتی در منطقه است».

این مقام ایرانی گفت: «اسرائیل تلاش می‌کند تا تجاوزات خود علیه سوریه را توجیه کرده و نگران این موضوع است که دمشق پدافند هوایی خود را با کمک ایران تقویت کند».

وی ادامه داد: «اسرائیل در ضعف داخلی بی‌سابقه‌ای به سر می‌برد اما تلاش می‌کند که خود را قدرتمند نشان دهد».

تشدید بحران‌های داخلی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در شرایطی است که بسیاری عقیده دارند او برای فرار از این بحران‌ها دست به ترور فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین در غزه زد و جنگ پنج روزه را آغاز کرد، اما دقیقا فردای آتش‌بس بار دیگر دهها هزار نفر در خیابان‌های تل آویو علیه نتانیاهو شعار دادند و اکنون نیز بحران بودجه‌بندی گلوی کابینه افراطی او را گرفته است.

«مئیر دوغون» تحلیلگر سیاسی در این باره به شبکه ۱۲ اسرائیل گفت که بحران به جزوی از عناصر اصلی کابینه نتانیاهو تبدیل شده است.

او گفت: « نتانیاهو با وعده‌های بزرگ به احزاب راستگرای افراطی آن‌ها را جذب خود کرد تا کابینه‌اش را تشکیل دهد، اکنون زمان عمل به وعده‌هاست و نتانیاهو برای حفظ خود همواره باید در پی راضی نگه داشتن افرادی چون بن گویر و اسموتریچ باشد».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما