plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۳۲۲۵۵

واکنش وزیر خارجه به بیانیه «طالبان» درباره حقآبه ایران از هیرمند

حسین امیر عبداللهیان به بیانیه غیر دیپلماتیک روز پنج شنبه طالبان در ارتباط با حقآبه ایران از هیرمند واکنش نشان داد و بیانیه طالبان را سیاسی دانست.
واکنش وزیر خارجه به بیانیه «طالبان» درباره حقآبه ایران از هیرمند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیر عبداللهیان به بیانیه طالبان افغانستان در مورد صحبت‌های اخیر « سید ابراهیم رییسی» رییس جمهور ایران در ارتباط با حقآبه ایران از هیرمند واکنش نشان داد و آن را سیاسی دانست.  

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت:« در ماه‌های اخیر مکررا از ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان خواستم طبق عهدنامه هیرمند به تعهدات خودشان عمل کنند و امکان بازدید هیات‌های فنی و سنجش میزان آب را فراهم کنند، که نکردند. سیستان از خشکسالی رنج می برد. ملاک بود و نبود آب، بازدید فنی و عینی است و نه صدور بیانیه سیاسی.» 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر پنجشنبه نیز در تماس تلفنی با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان اظهار داشت: رهاسازی آب از سوی افغانستان و تامین حقآبه هیرمند برای ایران به صورت عملی، مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران است و این امر در مناسبات فیمابین تاثیر دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما