کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش وزیر خارجه به بیانیه «طالبان» درباره حقآبه ایران از هیرمند

29 ارديبهشت 1402 ساعت 8:15

حسین امیر عبداللهیان به بیانیه غیر دیپلماتیک روز پنج شنبه طالبان در ارتباط با حقآبه ایران از هیرمند واکنش نشان داد و بیانیه طالبان را سیاسی دانست.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیر عبداللهیان به بیانیه طالبان افغانستان در مورد صحبت‌های اخیر « سید ابراهیم رییسی» رییس جمهور ایران در ارتباط با حقآبه ایران از هیرمند واکنش نشان داد و آن را سیاسی دانست.  

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت:« در ماه‌های اخیر مکررا از ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان خواستم طبق عهدنامه هیرمند به تعهدات خودشان عمل کنند و امکان بازدید هیات‌های فنی و سنجش میزان آب را فراهم کنند، که نکردند. سیستان از خشکسالی رنج می برد. ملاک بود و نبود آب، بازدید فنی و عینی است و نه صدور بیانیه سیاسی.» 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر پنجشنبه نیز در تماس تلفنی با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان اظهار داشت: رهاسازی آب از سوی افغانستان و تامین حقآبه هیرمند برای ایران به صورت عملی، مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران است و این امر در مناسبات فیمابین تاثیر دارد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 32255

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/32255/واکنش-وزیر-خارجه-بیانیه-طالبان-درباره-حقآبه-ایران-هیرمند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir