plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۳۲۲۴۳

نرخ بالای خشونت خانگی در آمریکا

گزارش‌های جنایی آمریکا می‌گویند که از هر پنج قربانی قتل یک نفر از سوی شریک زندگی فرد انجام می‌شوند.
نرخ بالای خشونت خانگی در آمریکا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز از مرکز رسانه قوه قضائیه، وزارت دادگستری آمریکا خشونت خانگی را به عنوان الگوی رفتار آزاردهنده در هر رابطه‌ای که توسط یکی از طرفین برای به دست آوردن یا حفظ کنترل شریک زندگی استفاده می‌شود، تعریف می‌کند.

علاوه بر تعریف کوتاه خشونت خانگی، عناصری از این رفتار وجود دارد که در آن گنجانده شده است. 

خشونت خانگی شامل آزار جسمی، سوء استفاده جنسی، سوء استفاده عاطفی، سوء استفاده اقتصادی، سوء استفاده روانی، تهدید به سوء استفاده، تعقیب و تعقیب سایبری است. 

نشریه آنلاین پیشگیری از خشونت مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا فاش کرد که گزارش‌های جنایی این کشور می‌گویند که از هر پنج قربانی قتل یک نفر ازسوی شریک زندگی فرد انجام می‌شوند. 

همین گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از قربانیان قتل زن توسط شرکای مرد قبلی یا فعلی خود کشته می‌شوند. 

یک نظرسنجی NISVS در سال‌های ۲۰۱۶/۲۰۱۷ نشان داد که در آمریکا، ۴۷.۳ درصد از زنان در طول زندگی خود تماس، تماس فیزیکی، جنسی یا تعقیب توسط یک شریک خانگی را تجربه کرده‌اند.

بر این اساس، یک مورد از هر ۲ زن یا ۵۹ میلیون نفر از جمعیت آمریکا این موضوع را تجربه کرده‌اند. همچنین از هر پنج مرد ۲ نفر این آزار‌ها را تجربه کرده‌اند.

همچنین تخمین زده می‌شود که ۱۱ میلیون مرد و ۱۶ میلیون زن که آزار از سوی شریک زندگی خود در نوجوانی را گزارش کرده‌اند، گفته‌اند که این آزار‌ها پیش از ۱۸ سالگی رخ داده است. 

هر روز خطوط تلفنی پاسخگو در زمینه خشونت خانگی در آمریکا ۲۰ هزار تماس تلفنی در این رابطه را ثبت می‌کنند. بر این اساس، تقریباً ۲۰ نفر در هر دقیقه توسط شریک زندگی خود مورد آزار قرار می‌گیرند.

در یک مطالعه ملی، مشخص شد که ۶۰ درصد از کودکان آمریکایی در خانه، مدرسه یا جامعه خود در معرض نوعی آزار خانگی قرار داشتند. همچنین، نزدیک به ۴۰ درصد از کودکان قربانی مستقیم آزار خانگی شامل دو یا چند عمل خشونت آمیز بودند.

تقریباً از هر ۱۰ کودک آمریکایی یک نفر شاهد آزار یکی از اعضای خانواده از سوی یکی دیگر از اعضای خانواده بوده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما