plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۳۲۲۱۶
رییس اداره میراث گلپایگان خبر داد

توقف عملیات تخریب دیوار باروی منتسب به دوران هخامنشی در گلپایگان

ورود یگان حفاظت میراث فرهنگی به مسئله
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلپایگان از توقف عملیات تخریب دیوار باروی منتسب به دوران هخامنشی توسط یگان حفاظت این اداره خبر داد. شهرداری با استشهاد محلی و بدون استعلام از میراث فرهنگی اقدام به تخریب بخشی از این دیوار کرد.
توقف عملیات تخریب دیوار باروی منتسب به دوران هخامنشی در گلپایگان
به گزارش سرویس گردشگری ایصال نیوز، ظهر دیروز سه شنبه فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن دیوار باروی منتسب به دوران هخامنشی در گلپایگان با ماشین آلات ساختمانی در حال تخریب است.

مصطفی قانونی روز سه‌شنبه درباره این موضوع اظهار داشت: شهرداری بدون استعلام از میراث فرهنگی اقدام به تخریب این دیوار کرد که با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی گلپایگان، عملیات تخریب آن متوقف شد.

قانونی ادامه داد: اگرچه این دیوار جزو آثار ملی ثبت شده نیست، اما برای هرگونه عملیاتی درباره آن استعلام از اداره میراث فرهنگی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: از باروی مذکور همین دیوار هفت تا هشت متری باقی مانده است.
دیوار باروی تاریخی دو تا سه متر قطر داشته است و همچنین دو روایت برای تاریخ هخامنشی و ساسانی برای بارو وجود دارد.

گلپایگان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است و با پیشینه باستانی و تاریخی هفت هزار ساله حدود ۲۵۰ اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری دارد که ۲۹ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مسجد جامع، مناره سلجوقی، امامزاده هفده تن، ارگ گوگد، بازار سنتی، امامزاده سیدالسادات، پل قاضی زاهد، آرامگاه ناصر بن علی، قلعه تاریخی روستای وانشان، خانه‌های تاریخی شجاع نظام و معظمی و سنگ‌نگاره‌های منطقه غرغاب از مهمترین آثار تاریخی این شهرستان بشمار می آید.

این شهرستان با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی در ۱۸۰ کیلومتری شمال غربی اصفهان است./ایرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما