plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۲۶۵۷۵
آیین رونمایی مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل شهری

مهدی جمالی نژاد: ۸۲۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری‌های سراسر کشور واگذار می‌شود

۵۵ دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور به شهرداری تهران تحویل داده شد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در آیین رونمایی مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل شهری، ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری، بیان کرد: در مرحله نخست ۸۲۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری‌های کشور واگذار می‌شود، افزود: این اقدام در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه است.
مهدی جمالی نژاد: ۸۲۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری‌های سراسر کشور واگذار می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، صبح امروز دوشنبه -۱۴ شهریور ۱۴۰۱- آیین رونمایی مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل شهری، ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری» با حضور مسئولان کشوری و مدیرعاملان شرکت‌های واحد اتوبوسرانی شهرداری‌های کشور برگزار شد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در «آیین رونمایی مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل شهری، ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری»، بیان کرد: بیشترین وقت گذاری وزیر کشور روی فعالیت‌های عمرانی کشور بوده است که این روحیه تحولی در کشور متأثر از فعالیت‌های جهادی است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست ۸۲۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری‌های کشور واگذار می‌شود، افزود: این اقدام در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه است.

جمالی نژاد افزود: اعطای تسهیلات به نوسازی ناوگان یکی دیگر از اقداماتی است که در دولت صورت پذیرفته تا شهرداری‌ها ناوگان فرسوده خود را نوسازی کنند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: نوسازی ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی از ابتدای امسال انجام شده و تا پایان سال هزار و ۵۰۰ دستگاه دیگر نوسازی خواهد شد.

جمالی نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای ناوگان حمل و نقلی به شهرداری‌ها اعطا شد، عنوان کرد: تلاش می‌شود که امسال این عدد به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

لازم به ذکر است که وزارت کشور در راستای تحقق برنامه تأمین ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس جهت تقویت سامانه‌های اتوبوسرانی شهری سراسر کشور، در گام نخست قرارداد تأمین دو هزار دستگاه اتوبوس را با یک خودروساز داخلی در اواخر سال گذشته منعقد کرد. ۸۰ درصد هزینه تأمین اتوبوس‌ها بر عهده دولت و ۲۰ درصد آن برعهده شهرداری‌ها خواهد بود.

سهم شهرداری تهران در این قرارداد ۹۰۰ دستگاه اتوبوس است که در مرحله نخست ۵۵ دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور به شهرداری تهران تحویل داده شد./شهر

رونمایی از ۱۳ دستگاه اتوبوس جدید در شهرکرد

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما