plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۳۲۲۱۴

شمار قربانیان غیرنظامی درگیری‌های سودان به ۸۲۲ نفر رسید

انجمن پزشکان سودان اعلام کرد شمار قربانیان غیرنظامی در درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در این کشور از اواسط آوریل ۲۰۲۳ تاکنون به ۸۲۲ کشته رسیده است. با ادامه درگیری‌های نظامیان، سودان در آستانه خطر فروپاشی قرار گرفته است.
شمار قربانیان غیرنظامی درگیری‌های سودان به ۸۲۲ نفر رسید
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سی و سومین روز درگیری‌های نظامیان سودان در خارطوم و شهرهای مهم این کشور درحالی ادامه دارد که نگرانی‌ها درباره مداخله خارجی وجود دارد و سازمان های بین المللی و برخی کشور‌ها همچنان خواستار توقف درگیری‌ها و ادامه مذاکرات میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال برهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال حمیدتی هستند.

انجمن پزشکان سودان اعلام کرد شمار غیرنظامیان قربانی درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در این کشور از اواخر فروردین ماه تاکنون به ۸۲۲ کشته رسیده است.

این انجمن با انتشار بیانیه ای افزود که در این مدت ۳۲۱۵ غیرنظامی سودانی نیز مجروح شده اند.

درگیری‌ها در سودان پنج هفته گذشته همچنین باعث آوارگی و پناهندگی نزدیک به یک میلیون تن دیگر شده است.

سازمان ملل بار دیگر هشدار داد، در صورت ادامه یافتن جنگ داخلی، ظرف چند ماه آینده حدود ۱۹ میلیون سودانی با خطر گرسنگی مواجه خواهند شد.

در این درگیری‌ها، بیمارستان‌ها، نهادهای انسانی، مراکز دولتی، سفارتخانه ها و منازل مسکونی در خارطوم که ساکنانشان آنها را به دلیل درگیری رها کرده و به دیگر شهرها و کشورهای مجاور گریختند، مورد تخریب یا سرقت قرار گرفته است.

این در حالی است که در حال حاضر دو طرف سودانی در شهر جده عربستان مذاکراتی را برای برقراری آتش‌بس انسانی و ایجاد فرصتی برای خروج غیرنظامیان و انتقال کمک‌های بشردوستانه انجام می‌دهند؛ اما تا این لحظه به توافقی نرسیده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما