plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۳۲۱۹۱

وعده بسته تسلیحاتی جدید در دیدار رهبران انگلیس و اوکراین در لندن

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در جریان دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که طی برنامه‌ای از پیش اعلام نشده به لندن سفر کرده است، وعده داد که کمک تسلیحات نظامی بیشتر و پیشرفته‌تری را به جبهه اوکراین ارسال می‌کند.
وعده بسته  تسلیحاتی جدید در دیدار رهبران انگلیس و اوکراین در لندن
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دفتر ریشی سوناک روز دوشنبه با صدور بییانیه‌ای نوشت: امروز نخست وزیر انگلیس ارسال صدها موشک دفاعی و سامانه های هوایی بدون سرنشین از جمله صدها پهپاد جدید تهاجمی دوربرد با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر را تأیید خواهد کرد.

این تجهیزات بر اساس بیانیه منتشر شده، طی ماه‌های آینده و در حالی که اوکراین برای عملیات ضد حمله آماده می شود، ارسال خواهد شد.

سوناک در همین پیوند ادعا کرد: این یک لحظه حیاتی در مقاومت اوکراین در برابر جنگ وحشتناکی است که آنها انتخاب نکرده اند. آنها به حمایت مستمر جامعه بین المللی برای دفاع در برابر رگبار حملات بی امان و بی رویه که واقعیت روزمره آنها طی بیش از یک سال بوده است، نیاز دارند.

وی با بیان اینکه «ما نباید آنها را ناامید کنیم» مدعی شد: خط مقدم جنگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ممکن است در اوکراین باشد، اما امتداد آن در سراسر جهان گسترده است. این به نفع همه ماست که اطمینان حاصل کنیم که اوکراین موفق می شود.

سوناک هفته پیش نیز ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به «استورم شدو» را تائید کرد.

دفتر نخست وزیر انگلیس در این باره نوشت: این اولین موشک کروز دوربرد در زرادخانه اوکراین و برای کمک به دفاع این کشور در برابر بمباران بی‌امان زیرساخت‌های حیاتی ملی آن است.

بر اساس گزارش‌ها، موشک‌هایی که انگلیس در اختیار اوکراین قرار داده، از قابلیت رادارگریزی برخوردار است. این موشک‌ها ساخت مشترک انگلیس و فرانسه است و برد آن به بیش از ۲۵۰ کیلومتر (۱۵۵ مایل) می‌رسد.

در همین پیوند سفیر روسیه در لندن، اقدام اخیر انگلیس را تنش‌زا توصیف و تصریح کرده است: ما کاملاً درک می کنیم که این کار عمداً انجام شده است تا کی‌یف بتواند به شهرها و روستاهای روسیه از جمله کریمه حمله کند.

اندره کلین هشدار داد که دولت انگلیس در طولانی شدن مناقشه اوکراین و خونبارتر کردن آن نقش پیشرو دارد و مسئولیت تشدید بیشتر تنش‌ها به طور کامل بر عهده این کشور است.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، سفر رئیس جمهوری اوکراین به لندن پیش از نشست سران شورای اروپا در ایسلند انجام می شود؛ جایی که زلنسکی به صورت مجازی در آن شرکت خواهد کرد.

«نخست‌وزیر انگلیس از این گردهمایی‌ها برای تحت فشار قرار دادن حمایت بین‌المللی پایدار از اوکراین، هم از نظر کمک‌های نظامی و هم از لحاظ تضمین‌های امنیتی بلندمدت استفاده خواهد کرد.»

این درحالیست که جنگ اوکراین به بهانه بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، تهاجم نظامی خود را که "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهور روسیه شهریور سال گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما زلنسکی عنوان کرد اشغالگران را شکست خواهد داد و زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما