plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۲۰۹۲

برآورد افزایش ۲۷۷ هزار تُنی خرید گندم در چهار استان

آمار تولید گندم بر اساس میزان اراضی زیر کشت این محصول و پیش‌بینی رشد تولید گندم در چهار استان مورد بررسیِ بوشهر، مرکزی، قزوین و تهران، حاکی از برآورد افزایش ۵۷ درصدی میزان خرید تضمینی این محصول استراتژیک در استان‌های مورد بررسی است.
برآورد افزایش ۲۷۷ هزار تُنی خرید گندم در چهار استان
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، انتظار می‌رود میزان خرید گندم در استان بوشهر که زمین‌های زیر کشت گندم آن تنها، ۲۰ درصد افزایش داشته است با رشد حدود ۵ برابری از ۲۱ هزار و ۷۰۰ تُن در سال گذشته به ۱۰۷ هزار تُن در سال جاری برسد.

در استان مرکزی نیز که سطح زیر کشت گندم مانند استان بوشهر، صرفاً ۲۰ درصد اضافه شده است، رشد ۷۸ درصدی خرید این محصول، مورد انتظار است و به این ترتیب، برآوردها حکایت از افزایش میزان خرید گندم در این استان از ۱۹۷ هزار تُن در سال ۱۴۰۱ به ۳۵۰ هزار تُن در سال ۱۴۰۲ دارد.

استان قزوین، شاهد افزایش ۱۲ درصدی زمین‌های زیر کشت گندم است و رشد خرید این محصول نیز ۱۹ درصد پیش‌بینی می‌شود که بر این اساس، میزان خرید گندم در این استان از ۱۷۷ هزار تُن در سال گذشته به ۲۱۰ هزار تُن در سال جاری خواهد رسید.

گفتنی است؛ با وجود کاهش ۲ درصدی سطح زیر کشت گندم در استان تهران، رشد خرید این محصول، ۶ درصد برآورد می‌شود و به این ترتیب، خرید گندم در این استان از ۹۴ هزار تُن در سال ۱۴۰۱، سه رقمی شده و عدد ۱۰۰ هزار تُن در سال ۱۴۰۲ رقم بخورد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما