plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۲۹۴۵۹
معاون زراعت جهاد کشاورزی خبر داد

تولید سیب‌ زمینی از مرز ۵ میلیون تن گذشت

سیب زمینی جزو مهمترین محصولات غذایی‌ست
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید سیب‌زمینی از مرز ۵ میلیون تن گذشت و با این میزان تولید، امکان صادرات نیز وجود دارد.
تولید سیب‌ زمینی از مرز ۵ میلیون تن گذشت
به گزارش ایصال نیوز از جهاد کشاورزی استان اصفهان، علیرضا مهاجر در چهارمین همایش فعالان صنعت سیب‌زمینی ایران که با حضور بهره‌برداران صنعت سیب‌زمینی سراسر کشور در محل اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد سردار دلها سردار شهید سلیمانی از میزبانی سازمان جهادکشاورزی، تولیدکنندگان و کشاورزان اصفهانی تقدیر کرد و افزود: سیب‌زمینی پس از گندم و برنج جز مهم‌ترین محصولات غذایی است.

وی ادامه داد: همواره دو اصل مهم را در صنعت سیب‌زمینی دنبال می‌کنیم، اصل اول تامین نیاز کشور و موضوع مهم بعدی نگاه صادراتی به این محصول است.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: تولید از مرز پنج میلیون تن گذشت و با این میزان تولید، امکان صادرات هم وجود دارد، خوشبختانه در سال‌های اخیر بهره‌وری در تولید سیب‌زمینی رشد خوبی داشته است.

وی افزود: نیاز است در بخش کاهش ضایعات این محصول تلاش بیشتری صورت پذیرد، ترابری این محصول مجهز شود و سورتینگ با دقت دنبال شود.

مهرداد مرادمند رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این مراسم، به ارائه توانمندی‌های بخش کشاورزی این استان پرداخت و گفت: ظرفیت‌های تولید، نگهداری و صادرات سیب‌زمینی استان اصفهان به خارج کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما