plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۲۰۴۵
اداره هواشناسی استان اصفهان هشدار داد

رگبار باران، تگرگ، آبگرفتگی معابر و وقوع تندباد، استان اصفهان را فرا می‌گیرد

ضرورت اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها
اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به رگبار باران همراه با رعد و برق ، احتمال تگرگ، آبگرفتگی معابر و همچنین وقوع تندباد در نواحی غربی و شرقی استان برای روز سه شنبه و چهارشنبه هشدار زرد صادر کرد. توصیه این اداره کل، احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها است.
رگبار باران، تگرگ، آبگرفتگی معابر و وقوع تندباد، استان اصفهان را فرا می‌گیرد
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای منطقه اثر رگبار باران و احتمال وقوع صاعقه و آبگرفتگی معابر را در روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت شهرهای داران، فریدونشهر، دهق، نجف‌آباد، اصفهان، چادگان، خوانسار، بویین میاندشت و میمه اعلام کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

همچنین طبق این اطلاعیه، خوانسار، فریدونشهر، گلپایگان، چادگان، بویین میاندشت، داران، کاشان، میمه، لنجان، انارک، مهاباد، نطنز بادرود، دهق و نجف آباد از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت منطقه اثر این مخاطرات هستند.

طبق هشدار اداره کل هواشناسی استان اصفهان، این وضعیت موجب لغزندگی سطح جاده ها ، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب ، طغیان رودخانه های فصلی، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال اختلال در راه‌های روستایی بواسطه رگبار باران ، خسارت به صنایع کشاورزی و باغ ها می شود.

توصیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان احتیاط در سفرهای برون شهری،اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر،آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما