plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۳۱۹۹۶

موشک‌باران مناطق جنوبی اوکراین از دریای سیاه

گفتگوی تلفنی فرمانده اوکراینی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا
مقام‌های اوکراینی مدعی هستند که روسیه با ناوگان خود در دریای سیاه، میکولایف و دیگر مناطق جنوبی این کشور را موشک‌باران کرده است. فرمانده ارتش اوکراین نیز از گفتگوی تلفنی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره وضعیت در خط مقدم جنگ خبر داد.
موشک‌باران مناطق جنوبی اوکراین از دریای سیاه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رسانه‌های محلی از به‌صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله هوایی در مناطق جنوبی و جنوب شرقی اوکراین در بامداد یکشنبه خبر می‌دهند.

گفته می‌شود در شهرهای دنیپرو، خرسون و میکولایف صدای متناوب انفجارهای مهیب به گوش رسیده و سامانه‌های پدافند هوایی نیز فعال شدند.

مقام‌های اوکراینی مدعی هستند که روسیه با ناوگان خود در دریای سیاه، میکولایف و دیگر مناطق جنوبی این کشور را موشک‌باران کرده است.

این در حالی است که مسکو هشدار داده در زمان و مکان مناسب، اقدام اوکراین در حمله پهپادی به کاخ کرملین با هدف سوءقصد به جان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را پاسخ می‌دهد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیشتر درباره حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین نیز اظهار داشت: «روسیه با اقدامات تلافی‌جویانه به حمله پهپادی پاسخ خواهد داد اما در مورد اینکه آیا این [حمله] دلیلی برای جنگ است یا نه صحبتی نخواهد کرد».

گفتگوی تلفنی فرمانده اوکراینی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

همزمان با تشدید حملات ارتش روسیه و مقابله ارتش اوکراین، ژنرال «والری زالوژنی»، فرمانده ارتش اوکراین روز شنبه گفت، در گفتگوی تلفنی با ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره وضعیت در خط مقدم جنگ در اوکراین و تدارکات کی‌یف برای دست زدن به یک ضد حمله علیه روسیه مذاکره کرده است.

زالوژنی در پستی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد نوشت: «من یک روند گفتگوی باثبات را با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا حفظ می‌کنم».

این ژنرال اوکراینی اظهار کرد، در این گفتگوی تلفنی به مارک میلی درباره وضعیت در خط مقدم درگیری ها در اوکراین و اقدامات بعدی ارتش اوکراین علیه روسیه اطلاع داده است.

زالوژنی همچنین گفت که از رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از بابت اعلام بسته کمک نظامی جدید واشنگتن برای کی‌ِیف تشکر کرده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، واشنگتن به یک بسته جدید کمک‌های امنیتی برای اوکراین از جمله مهمات و ادوات توپخانه سنگین، تسلیحات ضد تانک و دیگر تجهیزات میدانی به ارزش 300 میلیون دلار مجوز داده است.

دولت اوکراین از چند ماه پیش مدعی برنامه‌ریزی برای اجرای یک ضد حمله بزرگ علیه روسیه بوده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما