plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۳۱۹۷۱
در یکی از دیدارهای خود با دبیران کانون‌های قرآن و عترت کشور

آیت الله جوادی آملی: جامعه ‌ای که انسان به رسانه اش اطمینان نداشته باشد جهنمی است

با حرام نمی‌ شود از حرام جلوگیری کرد, با بدی نمی ‌شود از بدی جلوگیری کرد
فیلسوف و اندیشمند اسلامی و استاد عالی علوم دینی عصر حاضر با تأکید بر اینکه بدگویی و غیبت و مقابله با حرام از طریق ارتکاب به حرام جهنم ساز یک جامعه است است، تصریح کرد: وقتی در جامعه ‌ای، انسان به رسانه اش، به مطبوعاتش، به توده مردمش، به جلساتش اطمینان نداشته باشد، چنین جامعه‌ ای جامعه جهنمی است، جامعه بهشتی نیست.
آیت الله جوادی آملی: جامعه ‌ای که انسان به رسانه اش اطمینان نداشته باشد جهنمی است
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز و به نقل از شفقنا، مرجع تقلید شیعیان در یکی از دیدارهای خود با دبیران کانون‌های قرآن و عترت کشور گفت: این به آن بد می گوید، آن به این بد می گوید، این از او غیبت می ‌کند، او خلاف می‌ گوید، این تکذیب می ‌کند؛ این جهنم است! ما آبروی این را ببریم، آبروی آن را ببریم، دروغ بگوییم، غیبت بکنیم و هیچ اطمینانی در جامعه نباشد، چنین جامعه ای لرزان است، این جامعه، جامعه جهنمی است!

آیت‌الله العظمی جوادی آملی افزود: اگر کسی خلاف کرد، ما یک وظیفه داریم به عنوان امر به معروف و نهی از منکر که به او بگوییم و جلویش را بگیریم، این چیز خوبی است! وقتی با او در میان می‌گذاریم که این کار بد است، نکن، بالاخره یا قبول می کند یا نکول، به هر حال مشکلی پیش نمی ‌آید، ما وظیفه‌ مان را انجام دادیم؛ اما امر به معروف و نهی از منکر که بر ما واجب است و اثربخش است را انجام ندهیم، بیاییم غیبت بکنیم، این سودی ندارد؛ این منکری است در برابر منکر! با حرام نمی‌ شود از حرام جلوگیری کرد, با بدی نمی ‌شود از بدی جلوگیری کرد. وقتی در جامعه ‌ای، انسان به رسانه اش، به مطبوعاتش، به توده مردمش، به جلساتش، اطمینان نداشته باشد، چنین جامعه‌ ای جامعه جهنمی است، جامعه بهشتی نیست.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما