plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۳۱۸۷۹

تجمع بازنشستگان به مناسبت روز جهانی کارگر در برخی شهرهای کشور

بازنشستگان چند شهر کشورمان از جمله رشت، اهواز، کرمانشاه و کرمان از تجمع اعتراضی امروز خود به مناسبت اول ماه مه (روز جهانی کارگر) خبر دادند. خانه کارگر ایران نیز میزبان اجتماع مسالمت آمیز کارگران برای بزرگداشت این روز و بیان مطالبات و نظرات آن‌ها بود.
تجمع بازنشستگان به مناسبت روز جهانی کارگر در برخی شهرهای کشور
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، بازنشستگان خواسته‌های خود را تأمین مستمری بالاتر از خط فقر، مهار تورم، تامین درمان رایگان و آزادی مطالبه‌گری می‌دانند و می‌گویند: انتظار داریم دولت و دست‌اندرکاران صدای ما را بشنوند؛ در شرایطی که هزینه‌های زندگی بیش از بیست میلیون تومان است چطور با مستمری زیر نُه میلیون تومان زندگی کنیم؟

دیروز دهم اردیبهشت نیز بازنشستگان کارگری در چند شهرستان از جمله رشت، اصفهان و کرمانشاه مقابل ادارات تامین اجتماعی تجمع کردند.

این بازنشستگان مهم‌ترین مطالبه‌ی خود را افزایش مستمری‌ها به اندازه‌ی خط فقر و هزینه‌های زندگی می‌دانند و می‌گویند: در چهل روز اخیر همه کالاها و خدمات گران شده است.

بازنشستگان کارگری می‌گویند: بایستی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرا شود؛ افزایش ۲۱ و ۲۷ درصدی قانونی نیست.

از سوی دیگر روز نو گزارش داد؛ مراسم بزرگداشت اول ماه می‌روز جهانی کارگر از صبح امروز (۱۱ اردیبهشت) با حضور کارگران، فعالان تشکل‌های کارگری و جمعی از بازنشستگان جامعه کارگری در محل خانه کارگر جمهوری اسلامی در تهران برگزار شد.

خانه کارگر میزبان اجتماع جمعی از کارگران، فعالان عرصه کار و معیشت و همچنین بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی است که در محوطه دفتر این تشکل واقع در خیابان دانشگاه شهر تهران حاضر شده‌اند.

لزوم برنامه‌ریزی برای مبارزه با تورم افسارگسیخته که سبب می‌شود علی رغم رشد دستمزدها هر روز کارگر فقیرتر شود، نهادینه کردن امنیت شغلی کارگران با توجه به نرخ بیکاری، افزایش سهم دستمزد به گونه‌ای که سبب افزایش توان مالی جامعه کارگری و به دنبال آن سبب افزایش تقاضا و بالطبع رونق تولید شود، پرداخت بدهی جاری دولت به سازمان تامین اجتماعی، اصلاح وضعیت بیمه کارگران ساختمانی، انسجام‌بخشی به تشکل‌های کارگری، متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی، اجرایی کردن برنامه‌ی درمان رایگان برای جامعه‌ی کارگری و بازنشسته مهمترین مطالبات و خواسته‌های کارگران و بازنشستگان در روز جهانی کارگر است./ایلنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما