plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۳۱۸۱۴

اولین محموله سوخت هسته‌ای نیروگاه آک‌کویو ترکیه تحویل داده شد

سوخت رآکتور اول نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو طی مراسمی با حضور مجازی روسای جمهور ترکیه و روسیه جایگذاری شد.
اولین محموله سوخت هسته‌ای نیروگاه آک‌کویو ترکیه تحویل داده شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، با قرار داده شدن قرص سوخت هسته‌ای در اولین رآکتور نیروگاه آک‌کویو ترکیه، روند تکمیل فاز نخست این نیروگاه وارد مرحله جدیدی شد.

پیش‌بینی می‌شود با تحویل سوخت هسته‌ای مرحله فعالیت آزمایشی فاز نخست این نیروگاه آغاز شود و با پشت سرگذاشته شدن موفقیت‌آمیز فعالیت آزمایشی نیز روند تولید برق در رآکتور اول نیروگاه هسته ای آک‌کویو شروع شود. دیگر فازهای سه‌گانه این نیروگاه نیز با فواصل یکساله مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

سوخت هسته‌ای که در رآکتور اول نیروگاه آک‌کویو کارگذاشته شد توانایی تولید برق به مدت 1.5 سال را دارد. طی این مدت از سوخت هسته‌ای مذکور معادل انرژی 124 هزار و 500 تن زغال سنگ، برق تولید خواهد شد.

کلنگ احداث فاز نخست نیروگاه هسته ای آک‌کویو در سوم آوریل سال 2018 طی تماس ویدئویی میان رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه بر زمین زده شد. این نیروگاه در مجموع دارای چهار راکتور 1200 مگاواتی خواهد بود و توان تولید برق آن پس از تکمیل به 4800 مگاوات خواهد رسید. نخستین راکتور این نیروگاه طی روزهای آتی به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه راه اندازی خواهد شد.

قرار است 3 واحد باقی مانده تا پایان سال 2026 به فاصله یک سال به بهره برداری برسد. این نیروگاه پس از تکمیل نهایی دارای ظرفیت تولید سالانه حدود 35 میلیارد کیلووات ساعت برق خواهد بود و 10 درصد از نیاز برق ترکیه را تامین خواهد کرد.

نیروگاه آک‌‌کویو قادر به تولید برق بدون وقفه با آلایندگی صفر، بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر برای محیط زیست است و از انتشار 35 میلیون تن دی اکسید کربن در سال جلوگیری می‌کند.آ نا تو لی 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما