plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۳۱۵۹
موضع وزیر خارجه جدید بریتانیا درباره ایران

دومینیک راب: موضوع ایران بسیار حساس است

انتصاب وزرای دارایی، کشور و خارجه توسط جانسون
«دومینیک راب» وزیر امورخارجه جدید انگلیس در اولین اظهار نظر خود، تحولات اخیر در روابط ایران و انگلیس را بسیار حساس خواند. دومینیک راب که از امروز بعنوان وزیر امورخارجه توسط بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شد، گفت: در سال‌ها ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ زمانی که در وزارت امور خارجه مشاور بودم، روی موضوع ایران کار می‌کردم و درباره تحولات اخیر به طور کامل رایزنی خواهم کرد.
دومینیک راب: موضوع ایران بسیار حساس است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسکای نیوز، «دومینیک راب» وزیر امورخارجه جدید انگلیس در اولین اظهار نظر خود، تحولات اخیر در روابط ایران و انگلیس را بسیار حساس خواند.
دومینیک راب که از امروز بعنوان وزیر امورخارجه توسط بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شد، گفت: در سال‌ها ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ زمانی که در وزارت امور خارجه مشاور بودم، روی موضوع ایران کار می‌کردم و درباره تحولات اخیر به طور کامل رایزنی خواهم کرد.
راب که پیشتر وزیر برگزیت دولت «ترزا می» بود از اهمیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به عنوان یکی از اولویت های وزارت امور خارجه نام برد.
با این حال مقامات بلند پایه انگلیس اذعان دارند که حل تنش های اخیر میان انگلیس و ایران بر سر برجام و نیز توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز و توقیف یک فروند کشتی حامل نفت ایران در جبل الطارق از اولویت های اصلی دولت جدید بوریس جانسون به شمار می رود.
پوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس امروز چهارشنبه در اولین روز کاری خود همچنین وزاری مهم کلیدی خود را انتخاب کرد.
بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری، ساجد جاوید به عنوان وزیر دارایی انگلیس منصوب شد. او نخستین وزیر دارایی به شمار می‌رود که تباری غیر انگلیسی دارد. جاوید یک مسلمان پاکستانی‌الاصل است که خانواده اش در سال 1961 به انگلیس مهاجرت کردند. او در دوران صدارت دیوید کامرون وزیر تجارت انگلیس بود. 
خانم پریتی پتل هم در کابینه جدید به وزارت کشور منصوب شده است. او قبلا وزیر توسعه بین الملل دولت «می» بود که به دلیل ملاقات مخفیانه با مقامات رژیم صهیونیستی از سمت خود کناره‌گیری کرده بود.
همچنین استفن بارکلی بعنوان وزیر برگزیت و بن والاس بعنوان وزیر دفاع و تراس لیز بعنوان وزیر تجارت بین الملل در کابینه جدید توسط بوریس جانسون انتخاب شده اند.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما