plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۳۱۵۲۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان خبر داد

طرح «۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری» در استان اصفهان اجرا می‌شود

۳۷۶ واحد تولیدی راکد اصفهان به چرخه تولید بازگشته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان از اجرای طرح «۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری» در این استان با هدف ایجاد یکصد بستر سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در سالجاری خبر داد و گفت: در شاخص‌های فضای کسب و کار در سال‌های ۹۷ و ۹۸ رتبه ۲۳ را داشتیم و در سال ۱۴۰۰ به رده ۱۵ رسیدیم و پایان سال قبل رده رتبه پنجم به‌دست آمد.
طرح «۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری» در استان اصفهان اجرا می‌شود
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، امیررضا نقش روز یکشنبه با حضور در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در این طرح، امسال ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری ایجاد خواهیم کرد و از آنجایی که طرح‌های توجیهی فنی و اقتصادی برای سرمایه‌گذاری اهمیت دارد بنابراین مبنای فعالیت ما صدور مجوزهای بی‌نام برای جلوگیری از اتلاف وقت سرمایه‌گذار خواهد بود.

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تا حدود ۲ ماه آینده، ۳۰ فرصت از فرصت‌های مذکور را به سرانجام خواهیم رساند و عملیاتی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۷۶ واحد تولیدی راکد در این استان به چرخه تولید بازگشته است، اظهارداشت: در آن زمان در مجموع حدود هزار واحد تولیدی راکد و غیرفعال در این دیار وجود داشت، لذا اولین اولویت خود را تامین مالی و حمایت از این مجموعه‌ها قرار دادیم تا به چرخه تولید و درآمدزایی بازگردند.

نقش اضافه کرد: چنانچه تمام واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان دوباره فعال شوند، ۳۲ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد که در راستای تحقق ۷۰ هزار شغلی متعهد شده استان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: ۲ سال قبل ۹۰۰ پرونده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان موجود بود و تا به امروز با برگزاری حدود ۱۸۰ جلسه بالغ بر هزار و ۹۰۰ مصوبه داشتیم که بیش از ۸۰ درصد آن عملی شده است.

نقش با اشاره به تخصیص ۳۲ هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و تولیدی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در یک دهه اخیر بانک‌های استان بیش از ۶۰ درصد منابع خود را برای تولید صرف نکرده‌‍ اند با وجود اینکه اصفهان پس از تهران با ۵.۱ درصد منابع بانکی در جایگاه دوم جای گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه این استان رتبه نخست تعداد واحدهای صنعتی کشور را در اختیار دارد، گفت: در شاخص‌های فضای کسب و کار در سال‌های ۹۷ و ۹۸ رتبه ۲۳ را داشتیم و در سال ۱۴۰۰ به رده ۱۵ رسیدیم و پایان سال قبل رده رتبه پنجم به‌دست آمد.

نقش اظهار امیداوری کرد که با تعامل و همدلی مدیریت استانی و شهری بسیاری از پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا و یا تکمیل شود./ا یر نا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما