plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۲۹۸۴۶
در آیین آغاز احداث نیروگاه هزار مگاواتی انرژی خورشیدی شرق اصفهان

استاندار اصفهان: تولید انرژی خورشیدی در اصفهان جهش ۲۰ برابری خواهد داشت

اکنون تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می شود
استاندار اصفهان گفت: با احداث و بهره‌برداری از یکهزار مگاوات انرژی پاک در استان اصفهان، در آینده جهش ۲۰ برابری تولید انرژی را در این حوزه خواهیم داشت. به صورت همزمان شاهد کلنگ زنی مجموعه ۶۰۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در شهرستان کوهپایه با سرمایه گذاری فولاد مبارکه، مجموعه ۲۰۰ مگاواتی در شهرستان شاهین شهر با سرمایه گذاری شرکت مپنا و سایر شهرستان ها از جمله ورزنه، شهرضا، نجف آباد، نطنز، کاشان، تیران و کرون و دهاقان هستیم.
استاندار اصفهان: تولید انرژی خورشیدی در اصفهان جهش ۲۰ برابری خواهد داشت
به گزارش ایصال نیوز، سیدرضا مرتضوی روز پنجشنبه در آیین آغاز احداث نیروگاه یکهزار مگاواتی انرژی خورشیدی در شرق اصفهان افزود: همچنین با این اقدام اضافه بر جبران کسری برق، از آلودگی هوا نیز پیشگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل و مشکلاتی که گریبانگیر مردم استان بوده، آلودگی هواست گفت:آلودگی هوا دغدغه ای است که استان را با تعطیلی مکرر مواجه کرده است هر چند که یکی از راهکارها برای حفاظت از سلامت مردم محدودیت در تردد و آموزش است اما همه ماموریت‌های ما سلبی نیست.

استاندار اصفهان بیان کرد: بهبود کیفیت سوخت مصرفی، بهبود شرایط و کیفیت خودروها، بهبود فیلتراسیون در صنایع، توسعه فضای سبز و دیگر موارد از اقدامات و ماموریت‌های ایجابی است که در دولت سیزدهم به عنوان دولتی که دغدغه سلامت مردم را دارد با جدیت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی گواهی بر سخنان ماست و در تفاهم نامه ای که سال گذشته با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر کشور منعقد شد، استان اصفهان گام بلندی را برای تولید یکهزار مگاوات تولید انرژی پاک در کشور برداشت.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این میزان یکهزار مگاوات از چهارهزار مگاوات تکلیف کشور در این حوزه است که توسط استان اصفهان انجام می‌شود.

مرتضوی افزود: پس از پیگیری مکرر و تسهیل امور، محل احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان مشخص و تا مرحله انتخاب پیمانکار و امروز آغاز عملیات اجرایی پیش رفته ایم و با ظرفیتی که در استان داریم می‌توانیم، بخش عمده ای از انرژی کشور را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنیم و هوای پاک را به مردم هدیه دهیم
. استاندار یادآور شد: نیروگاه شهید منتظری به‌عنوان یک نیروگاه آلاینده به دلیل استفاده از سوخت مایع شناخته می‌شود با ظرفیت تولید انرژی پاک در استان انتظار می‌رود این نیروگاه وارد مراحل نوسازی و دانش بنیان شود.

وی افزود: اکنون به صورت همزمان شاهد کلنگ زنی مجموعه ۶۰۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در شهرستان کوهپایه با سرمایه گذاری فولاد مبارکه، مجموعه ۲۰۰ مگاواتی در شهرستان شاهین شهر با سرمایه گذاری شرکت مپنا و سایر شهرستان ها از جمله ورزنه، شهرضا، نجف آباد، نطنز، کاشان، تیران و کرون و دهاقان هستیم.

مرتضوی اضافه کرد: در استان اصفهان در پیک مصرف حدود یکهزار تا یکهزار و ۵۰۰ مگاوات به ویژه در فصل تابستان مصرف انرژی برق داریم که به مدار آمدن این میزان انرژی تجدیدپذیر می تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.

وی ادامه داد: اکنون تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می شود و با احداث و بهره‌برداری از یکهزار مگاوات انرژی پاک جهش ۲۰ برابری این حوزه را با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت های دولتی شاهد خواهیم بود.

عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه متمرکز خورشیدی کشور در شهرستان کوهپایه در شرق اصفهان روز پنجشنبه با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۶هزار و ۴۵۰میلیارد تومانی مجتمع فولاد مبارکه و با حضور معاون رئیس جمهور و رییس سازمان امور اداری و این نیروگاه در زیربنایی به وسعت هزار و ۲۰۰ هکتار و در طول سه سال با استفاده از پیمانکاران داخلی ساخته می‌شود و تا پایان سال آینده حدود ۱۰۰ مگاوات از آن به بهره‌برداری می‌رسد. با در نظر گرفتن ظرفیت این نیروگاه، ۳۵۰ میلیون متر مکعب گاز نیز در سال صرفه‌جویی می‌شود.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما