plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۳۱۳۹۹
مشوق جدید دولت برای سازندگان

امکان احداث مسکن در زمین‌هایی که ممنوعیت ساخت دارند فراهم شد

یک چهارم پروژه مسکن ملی به پیشرفت ۷۰ درصد رسید
زارت راه و شهرسازی با هدف تامین مسکن در محدوده شهری، زمین‌های در اختیار بخش خصوصی را که با ممنوعیت ساخت مواجهند به محدوده‌ها الحاق می‌کند تا قابلیت ساخت وساز پیدا کنند. سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفته است: بخشی از اراضی را بعد از اینکه به محدوه شهرها الحاق شد و یا قابلیت ساخت و ساز و کاربری پیدا کرد، در اختیار مالک قرار می‌دهیم و بخشی از زمین را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن می‌گذاریم.
امکان احداث مسکن در زمین‌هایی که ممنوعیت ساخت دارند فراهم شد
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، دولت در راستای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی ظرف چهار سال در نظر دارد تا علاوه بر امکانات دولتی، ظرفیت‌های بخش خصوصی را نیز به کار بگیرد. ارایه تمامی تسهیلات و امکانات ذیل طرح نهضت ملی مسکن به سازندگانی که به این پروژه ملحق می‌شوند از جمله مشوق‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی برای بخش خصوصی در نظر گرفته است.

مالکان زمین‌های واقع در حریم شهرها می‌توانند از امتیازات ویژه برای رفع ممنوعیت ساخت و ساز استفاده کنند. بدین صورت که صاحبان اراضی که در کنار محدوده شهرها و حریم شهرها دارای مالکیت هستند، اگر بخواهند در اراضی خود ساخت و ساز و فعالیت عمرانی انجام دهند، ‌با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای ساخت و ساز مواجه می‌شوند اما قانونگذار به سازمان ملی زمین و مسکن اجازه داده که با توافق با بخش خصوصی و مردم بتواند این اراضی را در اختیاز طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد.

ارسلان مالکی ـ سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفته است: بخشی از اراضی را بعد از اینکه به محدوه شهرها الحاق شد و یا قابلیت ساخت و ساز و کاربری پیدا کرد، در اختیار مالک قرار می‌دهیم و بخشی از زمین را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید

یک چهارم پروژه مسکن ملی به پیشرفت ۷۰ درصد رسید

بنابراین گزارش، مالکان و سازندگان دارای زمین، واحدهای مسکونی نیمه تمام و تکمیل شده می‌توانند در صورت تمایل به طرح نهضت ملی مسکن ملحق شوند.

این دسته از سرمایه گذاران می‌توانند از مشوق‌های تعیین شده در این خصوص از جمله اعطای تسهیلات ساخت بدون سپرده یا تسهیلات خرید مسکن، معرفی متقاضی خریدِ واحد مسکونی و تأمین هزینه ساخت در طول اجرا توسط متقاضیان، امکان پیش­ فروش، بعضاً و در صورت امکان تغییر کاربری اراضی و... استفاده کنند.

اراضی و پروژه‌های بخش  خصوصی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن معرفی و در صورت وجود متقاضی در فرآیند استفاده از کلیه تسهیلات تعریف شده در طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهند گرفت.ایسنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما