plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۳۱۳۲۵

برگزاری سومین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی

بیش از ۱۳۰ هزار فلسطینی به رغم محدودیت و موانع ایجاد شده از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی، سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجد الاقصی و صحن های آن اقامه کردند. گروههای مقاومت تاکید کردند که مسجد الاقصی خط قرمز آنها است و اجازه هرگونه تعرض به آن را نمی دهند.
برگزاری سومین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، صحن‌ها و نمازخانه‌های مسجد الاقصی امروز (جمعه) مملو از نمازگزارانی بود که خود را از محله‌های مختلف قدس اشغالی، سرزمین‌های ۴۸ (اشغال شده در سال ۱۹۴۸) و کرانه باختری به مسجدالاقصی رسانده بودند.

اداره اوقاف اسلامی فلسطین اعلام کرد که امروز ۱۳۰ هزار نمازگزار، سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

در نماز جمعه هفته گذشته (دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان) در مسجد الاقصی ۲۵۰ هزار شهروند فلسطینی شرکت داشتند.

در حالی این تعداد نمازگزار فلسطینی در مسجد الاقصی حضور یافتند که نیروهای رژیم اشغالگر قدس از ساعات اولیه بامداد امروز تدابیر امنیتی خود را برای جلوگیری از ورود نمازگزاران روزه دار فلسطینی به شهر قدس و مسجدالاقصی افزایش داده بود و پیش از آن نیز در دو روز گذشته درگیری‌هایی بین نمازگزاران فلسطینی و صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی به وجود آمده بود.

مقامات اسرائیل در ساعات اولیه صبح امروز از استقرار بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نظامی این رژیم برای جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی به قدس اشغالی خبر داده بودند.

پیشتر نیز مقامات این رژیم اشغالگر پیش از ماه مبارک رمضان، بخشنامه‌ای را مبنی بر ممنوعیت ورود ساکنان کرانه باختری به قدس اشغالی برای اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی صادر کرده بودند. طبق این بخشنامه مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل، مردان ۴۵ تا ۵۵ساله فلسطینی را برای برگزاری نماز در مسجدالاقصی ملزم به دریافت مجوز کرده بودند.

این بخشنامه ساکنان نوار غزه را شامل نمی‌شود. نظامیان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با یورش به مسجد القبلی در صحن مسجدالاقصی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در این مسجد حمله ور شدند و ۱۰۰ نفر از آنها را زخمی و دستکم ۴۰۰ نفر دیگر را بازداشت کردند. این نظامیان تلاش کردند که اعتکاف کنندگان را از مسجد القبلی بیرون کنند.

آنها همچنین به بهانه عید «پسح» یهودی محدودیت هایی را برای مسلمانان در مسجد الاقصی ایجاد کردند و همزمان از یورش شهرک نشینان صهیونیست طی روزهای اخیر حمایت کردند.

شهرک نشینان تندرو صهیونیست فراخوان دادند که برای قربانی کردن حیوانات به مسجد الاقصی یورش خواهند برد که با هشدار ملت فلسطین و نیروهای مقاومت درباره هرگونه هتک حرمت و تعرض به این مسجد روبرو شد.

گروههای مقاومت تاکید کردند که مسجد الاقصی خط قرمز آنها است و اجازه هرگونه تعرض به آن را نمی دهند.

در واکنش به تجاوزگری و حملات صهیونیست ها به نمازگزاران در مسجد الاقصی نیز گروههای مقاومت فلسطین در نوار غزه در قالب «وحدت میدان های نبرد» شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند.

همچنین در همبستگی با فلسطینی ها چندین فروند موشک نیز از خاک لبنان به شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز به مناطقی در نوار غزه و جنوب لبنان حمله هوایی و توپخانه ای و موشکی انجام داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما