plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۳۱۰۱۴

تاکید اردوغان بر تسریع روند بازسازی مناطق زلزله‌زده ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر تسریع روند بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت مصمم هستیم با تجربه‌ای که به دست آورده‌ایم و با تکیه بر نقشه‌های مربوط به زلزله و پیش‌بینی‌های دانشمندان، مقاومت کشورمان را در برابر بلایا افزایش دهیم.
تاکید اردوغان بر تسریع روند بازسازی مناطق زلزله‌زده ترکیه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در "مراسم کلنگ زنی احداث خانه‌‌ها و بیمارستان‌های دولتی جدید" در منطقه اسکندرون حتای گفت: تا زمانی که همه زخم‌ها التیام نیافته، ویرانی‌ها بازسازی نشده باشد، مناطق زلزله زده را ترک نخواهیم کرد.

وی افزود: وظیفه اصلی ما این است که 11 استان خود را که متحمل تلفات جانی و مالی شده‌اند، بازسازی کنیم و از این طریق می‌توانیم به مردم کشورمان کمک کنیم تا دوباره با امید و اطمینان به زندگی و آینده نگاه کنند.

اردوغان ادامه داد: ضایعه ما آنقدر بزرگ است، درد ما آنقدر عمیق است که کلمات برای توصیف آن کافی نیست.

وی اظهار داشت: عملیات جستجو و نجات در حدود 1.5 ماه پایان یافته و فعالیت‌های آواربرداری به سرعت ادامه می‌یابد. پناهگاه‌های موقت آماده شده و شروع به ساخت اقامتگاه‌های دائمی کرده‌ایم. تاکنون 156 هزار تخته چادر توزیع یا برپا شده که 125 هزار مورد توسط آفاد صورت گرفته و زیرسازی، نصب و حمل 36 هزار کانتینر نیز اتمام یافته است.

اردوغان افزود: ملتی که از اینهمه امتحان، سربلند بیرون آمده را یک زلزله گرفتار خواهد کرد؟ ابدا.

وی با اشاره به فعالیت‌های مقابله با بلایای طبیعی در کشور گفت: مصمم هستیم با تجربه‌ای که به دست آورده‌ایم و با تکیه بر نقشه‌های مربوط به زلزله و پیش‌بینی‌های دانشمندان، مقاومت کشورمان را در برابر بلایا افزایش دهیم.

اردوغان با اشاره به روند بازسازی شهرهای زلزله‌زده گفت: شهر حتای با خانه‌های مستحکم و نمایی الهام گرفته از میراث تاریخی و فرهنگی‌مان، نمونه‌ای بارز از مدل سپر ریسک ملی ترکیه خواهد بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما