کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید اردوغان بر تسریع روند بازسازی مناطق زلزله‌زده ترکیه

5 فروردين 1402 ساعت 7:48

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر تسریع روند بازسازی مناطق زلزله‌زده گفت مصمم هستیم با تجربه‌ای که به دست آورده‌ایم و با تکیه بر نقشه‌های مربوط به زلزله و پیش‌بینی‌های دانشمندان، مقاومت کشورمان را در برابر بلایا افزایش دهیم.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در "مراسم کلنگ زنی احداث خانه‌‌ها و بیمارستان‌های دولتی جدید" در منطقه اسکندرون حتای گفت: تا زمانی که همه زخم‌ها التیام نیافته، ویرانی‌ها بازسازی نشده باشد، مناطق زلزله زده را ترک نخواهیم کرد.

وی افزود: وظیفه اصلی ما این است که 11 استان خود را که متحمل تلفات جانی و مالی شده‌اند، بازسازی کنیم و از این طریق می‌توانیم به مردم کشورمان کمک کنیم تا دوباره با امید و اطمینان به زندگی و آینده نگاه کنند.

اردوغان ادامه داد: ضایعه ما آنقدر بزرگ است، درد ما آنقدر عمیق است که کلمات برای توصیف آن کافی نیست.

وی اظهار داشت: عملیات جستجو و نجات در حدود 1.5 ماه پایان یافته و فعالیت‌های آواربرداری به سرعت ادامه می‌یابد. پناهگاه‌های موقت آماده شده و شروع به ساخت اقامتگاه‌های دائمی کرده‌ایم. تاکنون 156 هزار تخته چادر توزیع یا برپا شده که 125 هزار مورد توسط آفاد صورت گرفته و زیرسازی، نصب و حمل 36 هزار کانتینر نیز اتمام یافته است.

اردوغان افزود: ملتی که از اینهمه امتحان، سربلند بیرون آمده را یک زلزله گرفتار خواهد کرد؟ ابدا.

وی با اشاره به فعالیت‌های مقابله با بلایای طبیعی در کشور گفت: مصمم هستیم با تجربه‌ای که به دست آورده‌ایم و با تکیه بر نقشه‌های مربوط به زلزله و پیش‌بینی‌های دانشمندان، مقاومت کشورمان را در برابر بلایا افزایش دهیم.

اردوغان با اشاره به روند بازسازی شهرهای زلزله‌زده گفت: شهر حتای با خانه‌های مستحکم و نمایی الهام گرفته از میراث تاریخی و فرهنگی‌مان، نمونه‌ای بارز از مدل سپر ریسک ملی ترکیه خواهد بود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 31014

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/31014/تاکید-اردوغان-تسریع-روند-بازسازی-مناطق-زلزله-زده-ترکیه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir