plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۳۰۸۶۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش: تامین امنیت دریایی، پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است

امیر دریادار ایرانی تأمین امنیت دریایی را پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ دانست و گفت: افزایش هماهنگی، نجات کشتی‌های تجاری تحت تهاجم و مقابله با تحرکات تروریستی مهم‌ترین محورهای روز نخست رزمایش بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش: تامین امنیت دریایی، پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد،‌ مقابله با تروریسم دریایی را جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ اعلام کرد و افزود: امروز برخی نیروهای غیر موجه با حضور در منطقه چالش‌هایی را ایجاد کرده‌اند که باید مدیریت و هدایت می‌شد. لذا همه ابزار چه در حوزه شناوری و چه در حوزه پروازی به کار گرفته شد و به میدان آمد و همه تمرینات پیش بینی شده با موفقیت انجام شد.

امیر دریادار ایرانی قدم اول برای ریشه‌کن کردن نیروهای غیر موجه در منطقه را کنار یکدیگر قرار گرفتن کشورهای حاشیه اقیانوس هند  در قالب آیونز دانست و گفت: این کشورها با همکاری و در تعامل با یکدیگر می‌توانند امنیت منطقه و ایمنی دریانوردان را تأمین کنند. چراکه هم دانش و قدرت و هم تجهیزات این کار را دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: گام دوم، ایجاد ائتلاف توسط کشورهایی است که احترام متقابل را متوجه می‌شوند و به منافع یکدیگر احترام می‌گذارند. این کشورها می‌توانند با ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای بر پایه احترام به جامعه بشری به ویژه جامعه دریانوردان در خصوص تامین امنیت منطقه کمک کنند.

امیر دریادار ایرانی خاطر نشان کرد: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ چهارمین رزمایش مرکب دریایی از رزمایش‌های ایران، روسیه و چین است و در این دوره دو کشور قزاقستان و پاکستان نیز به عنوان کشورهای ناظر حضور دارند و ان‌شاءالله در سال بعد یگان‌های شناور این کشورها نیز در این رزمایش مرکب شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما